شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

تصمیم سختی بود و در آن لحظه به لحاظ حرفه‌ای باید برای اعلام کردن گل، تاییدیه کمکم را می‌گرفتم.

مسابقات فوتبال

در فیلم بازی وقتی آن صحنه مشکوک را دیدم نتوانستم به‌طور کامل متقاعد بشوم که این صحنه گل بوده یا آفساید.  تبعات دربی پایتخت با اتفاقی که در دقایق ابتدایی این مسابقه رخ داد، همچنان ادامه دارد. مسعود مرادی، داور این بازی با گفتن مطلب بالا ادامه می‌دهد: «اما اگر مرتضی کریمی پذیرفته که اشتباه کرده و عذرخواهی کرده حتما اشتباه کرده است.»

در دقایق ابتدایی مسابقه، آنجا که محمد نوری از توپ ارسالی استفاده و توپ را وارد دروازه استقلال کرد، کمک داور دوم مسابقه با بالا بردن پرچم خود اعلام آفساید کرد. گرچه پرسپولیسی‌ها در آن لحظه اعتراض زیادی به کمک داور مسابقه نکردند اما در پایان بازی و هنگامی که این تیم با گل دقیقه 90 فرهاد مجیدی شکست را پذیرفت، اعتراض مجموعه باشگاه پرسپولیس نیز نسبت به گل مردود نوری به اوج رسید.

باشگاه پرسپولیس بر این باور است که کمک داور در مورد تنها صحنه مبهم مسابقه اشتباه کرده است. بعد از این مسابقه محمد فنایی و پرویز سیار2 کارشناس داوری بودند که مصاحبه کرده و گل بازیکن پرسپولیس را سالم اعلام کردند.ساعاتی بعد از برگزاری دربی، مسئولان باشگاه پرسپولیس با درخواست علی دایی موافقت کرده و جلسه‌ای را برگزار کردند.

در این جلسه قرار شد نامه اعتراض این باشگاه به‌دلیل آفساید اعلام شدن گل محمد نوری به فدراسیون ارسال شود؛ تصمیمی که دیروز اجرایی شد و قرار است این موضوع به‌صورت جدی از سوی مسئولان باشگاه پیگیری شود. البته رئیس کمیته داوران از این موضوع استقبال می‌کند. مسعود عنایت درباره صحنه مشکوک داوری توضیح می‌دهد: «می‌گویند در آن صحنه بازیکن پرسپولیس چند سانتی‌متر در موقعیت آفساید قرار داشته اما به عقیده من بهتر بود که کمک داور پرچم نمی‌زد.

در اینگونه مواقع کمک داوران باید دستور به ادامه بازی دهند. البته عده‌ای معتقدند که آفساید بوده و بعضی اعتقاد دارند آفساید نبوده است.» رئیس کمیته داوران اما اعتقادی به محروم کردن این کمک داور ندارد:‌«‌ محرومیت شامل داوران و کمک داورانی می‌شود که اشتباه فاحش داشته باشند. »

با این حال، علی دایی نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد. سرمربی پرسپولیس تاکید کرده که اگر گل نوری آفسایده بوده باشد، از فوتبال کناره‌گیری می‌کند. در عین حال، او بر این باور است که مشکلات مالی او با فدراسیون باعث شده که کمیته داوران تعمدا داوری را انتخاب کند که علیه پرسپولیس قضاوت کند.

عنایت در این رابطه توضیح می‌دهد: «از نظر من این یک تهمت است؛ چرا که اختلاف نظر دایی با فدراسیون فوتبال هیچ ارتباطی‌ به من ندارد. من به‌عنوان رئیس کمیته داوران هرگز این کار زشت را انجام نمی‌دهم. شنیده‌ام دایی در جایی گفته فدراسیون به خاطر طلبی که دارم، با من لج است.

اگر دایی10 میلیارد هم از فدراسیون بگیرد، ما کارمان را انجام می‌دهیم.» او در مورد صحبت‌های برخی کارشناسان درباره صحنه مشکوک بازی می‌گوید: «شما از کدام کارشناس حرف می‌زنید؟ همان‌هایی که گفته بودند مسعود مرادی از عهده قضاوت این دیدار برنمی‌آید؟» ‌ با همه اینها، باشگاه پرسپولیس شکایت خود را تقدیم فدراسیون کرده است.

البته یکی از مسئولان پرسپولیس معتقد است که این شکایت نمی‌تواند نتیجه مسابقه را تغییر دهد و به همین دلیل امیدی به نتیجه این شکایت ندارد. این مقام مسئول تنها امیدوار است که داور یا کمک داور دوم دربی رسما از باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کند. مسعود مرادی حاضر نیست چنین کاری انجام دهد و مرتضی کریمی هم به اینکه اشتباه کرده، اشاره‌ای نمی‌کند. در عین حال، می‌گوید: «اگر در این صحنه اشتباه کرده‌ام، از هواداران عذرخواهی می‌کنم.»

کد خبر 118542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز