گروه شهری: سامانه بارشی نسبتا سنگینی که از شرق دریای مدیترانه درحال ورود به کشور است در 2 روز آینده در دامنه‌های زاگرس و در روز دوشنبه در دامنه‌های البرز و آسمان تهران فعال می‌شود.

 بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که بارش باران در تهران از فردا آغاز شود و در روز دوشنبه شهر تهران شاهد بارش برف باشد.
مدیرکل هواشناسی استان تهران می‌گوید که این سامانه بارشی جدید قوی‌تر از سامانه بارشی چند روز پیش است که بر‌این اساس پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، دمای هوا در تهران حداقل 3 درجه کاهش یابد و به زیر صفر برسد.

کاهش دمای هوا به زیر صفر درجه همزمان با خروج این سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ‌صورت خواهد گرفت. همچنین پیش‌بینی می‌شود آسمان تهران در پایان هفته نیمه‌ابری باشد.پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که عصر روز شنبه سامانه بارش‌زای فعال، در ابتدا مناطق جنوب و غرب کشور، سپس مناطق مرکزی، سواحل شمالی و شمال‌غرب را دربر‌گیرد و پس از آن با ورود به دامنه‌های جنوبی البرز در تهران موجب وزش باد، بارش باران و برف همچنین کاهش دما ‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرده است که این سامانه روز یکشنبه علاوه بر مناطق فوق، نواحی جنوبی و از اواخر این روز شمال‌شرق و شرق کشور را نیز تحت‌تأثیر قرار ‌دهد.نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهند که روز سه‌شنبه نیز از میزان فعالیت سامانه بارشی مدیترانه در غرب کشور کاسته می‌شود و تمرکز بارش‌ها در این روز و روز چهارشنبه بر سواحل شمالی و شما‌ل‌شرق کشور باشد. براساس پیش‌بینی‌ها، این سامانه روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود.

پرویز رضازاده، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه از عصر امروز بارش باران مطلوب برای سراسر کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: چون باران کمی در ماه‌های گذشته باریده و گرمای هوا هم به‌طور مداوم از سوی مردم لمس شده، در روزهای اخیر سرمای طبیعی کمی برجسته دیده می‌شود.رضازاده همچنین درخصوص تاثیر سامانه بارشی جدید بر مناطق جنوب کشور گفت: کمترین تاثیر بارندگی بر منطقه جنوب شرق کشور است.

وی افزود: سامانه بارشی جدید با میزان بارش مطلوب، از امروز تا روز سه‌شنبه تمام کشور را متاثر می‌کند.به گفته رضازاده، با هر بارش، دمای هوا به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد و گاه به زیر صفر می‌رسد که غیرطبیعی نیست.وی تاکید کرد: در روزهای آینده بارش‌های خوبی در کشور و در شهر تهران خواهیم داشت.

کد خبر 125154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز