شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی، هفته‌ای پر‌بارش برای کشور پیش‌بینی کرد و گفت: بیشتر نقاط کشور در هفته جاری با کاهش دما، بارش برف و باران و اختلال در تردد خودروها در گذرگاه‌های کوهستانی مواجه می‌شوند.

car

more  آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

علاوه بر این، سازمان هواشناسی نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش ناگهانی دما و تشدید بارندگی هشدار داد.براساس آنچه پرویز رضازاده در پیش‌بینی‌های خود به مهر اعلام کرده، بارش‌های باران در هفته جاری در حد مطلوب است. آن‌طور که رضازاده اعلام کرد، بارش‌ها که از دیروز آغاز شده و 19 دی  نیز ادامه خواهد داشت و آسمان استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، شمال فارس، گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان و سمنان همراه با بارندگی است. به موجب این پیش‌بینی‌ها، تداوم بارش باران و برف، دمای هوا در این مناطق را کاهش می‌دهد.

19 دی  همچنین بارش‌ها در استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، همدان و گیلان از شدت بیشتری برخوردار است و در استان بوشهر نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.فردا (دوشنبه) نیز بارش باران و برف با شدت کمتر، بیشتر استان‌های کشور را دربرمی‌گیرد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، تهران، سمنان، همدان، زنجان، البرز، مرکزی، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و شمال خراسان رضوی بیشتر می‌شود که با این پیش‌بینی انتظار می‌رود، بارش برف سبب اختلال در تردد خودروها در گذرگاه‌های کوهستانی منتهی به این استان‌ها شود.

همچنین در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نیز آنطور که مدیرکل پیش‌بینی هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته، دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین 4 تا 8 درجه و در نیمه جنوبی کشور بین 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.سازمان هواشناسی کشور نیز عصر 18 دی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به بارش برف و باران در حداقل 26 استان کشور و کاهش تا 10 درجه‌ای دما هشدار داد. به موجب اخطاریه این سازمان همچنین هوای امروز تهران به 2 تا 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و هوای فردا (دوشنبه) تهران نیز حداقل به 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و حداکثر4 درجه بالای صفر می‌رسد.

 

کد خبر 125279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز