سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آن‌لاین- محمد رسولی: شرکت سونی در سال 2006 و با تمام مشکلات موجود در تهیه بازیهای آن موفق به فروش دو میلیون عدد PS3 شده است

جالب اینکه یک میلیون آن در آمریکای شمالی به فروش رفته است. البته مقدار دقیق فروش این شرکت در کل به صورت رسمی اعلام نشده ولی پیش‌بینی می‌شود حدود دو میلیون در کل جهان به فروش رفته است.
شرکت سونی در بازار کنسول‌های بازی جزو قدیمی‌ترین تولیدکنندگان محسوب می‌شود و   در زمان ارائه PS1  و PS2   بدون رقیب بر بازار کنسول‌ها حکمفرمایی می‌کرد اما از زمان حضور Wii شرکت نینتندو  و  Xbox 360 شرکت مایکروسافت دیگر نمی‌توان آنرا حکمران مطلق نامید زیرا بسیاری از کاربران به سمت محصولات جدید رفته‌اند.

فروش PS3 که قرار بود در بهار سال 2006 انجام شود با تاخیرهای بسیار در 17 نوامبر آغاز شد. در حالیکه پیش‌بینی می‌شد در اولین روز فروش 400000 عدد از آن به فروش برسد، تنها 117000 عدد فروخته شد و بسیاری از کارشناسان دلیل آن را تاخیرهای بسیار سونی و ورود رقبای جدید اعلام کردند. این در حالیست که در دو هفته اول فروش Wii ، 476000 عدد از آن به فروش رفت و این آمار برای محصولی که برای اولین بار به بازار ارائه می‌شود و هیچ پیشینه‌ای ندارد، فوق‌العاده محسوب می‌شود.
سونی پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2006 حداقل 4 میلیون PS3    را به فروش خواهد رساند که ظاهرا در این امر موفق نبوده است در حالیکه مایکروسافت موفق شده در سال 2006 ، 10.4 میلیون Xbox360   به فروش برساند که 400000 عدد از پیش‌بینی اولیه شرکت بیشتر بوده است.
 به نظر می‌رسد دیر آماده شدن محصول سونی در سال 2006 و مشکلات فنی پیش آمده در این شرکت نظیر 7 میلیون باتری نوت‌بوک مرجوع شده این شرکت باعث گردیده سونی در فعالیت اصلی خود یعنی کنسول‌های بازی نیز دچار تزلزل شود. فراموش نکنیم که پیش از این سونی همواره حداقل 75 درصد بازار کنسول‌های بازی را در جهان بر عهده داشته است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 12950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز