مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مکس نیوز: استیفن‌ هاوکینگ دانشمند نامدار می‌گوید قصد دارد امسال برای آمادگی به منظور سفر به فضا، به پروازی با جاذبه صفر با هواپیما در سال جاری دست بزند.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از هاوکینگ نوشت در سال میلادی جاری، وی قصد پرواز در جاذبه صفر را دارد تا سال 2009 به فضا برود.

هاوکینگ که 65 ساله است، امیدوار است با سرویس گلاکتیک ویرجین متعلق به ریچارد برانسون میلیاردر معروف انگلیسی به مدار زمین برود.

قرار است این سرویس از سال 2009 آغاز شود. هزینه دو ساعت گردش در مدار زمین در ارتفاع 140 کیلومتری، 200 هزار دلار تعیین شده است. به گفته سخنگوی گلاکتیک ویرجین، برانسون علاقه‌مند است به تحقق رؤیای این دانشمند کمک کند. استیفن اتن‌بورو افزود هنوز این شرکت موضوع هزینه را با هاوکینگ مطرح نکرده است.

هاوکینگ یکی از مشهورترین فیزیکدانان نظری است که با انتشار کتاب «تاریخ مختصر زمان» به شهرت رسید. وی به نوعی بیماری عصبی مبتلا است و از این‌رو، صرفاً با کمک صندلی چرخدار حرکت می‌کند و با کمک کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند.

وی تحقیقات مهمی درباره سیاهچاله‌ها و منشأ کیهان انجام داده است. هاوکینگ معتقد است فضا و زمان آغاز و پایان ندارد.

این دانشمند خاطرنشان می‌کند بقای نسل انسان به توانایی وی برای یافتن مأمن جدید در کیهان بستگی دارد، چون خطر فزاینده‌ای زمین را به نابودی تهدید می‌کند.

کد خبر 13111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز