چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اخترفیزیکدان مشهور، استفن هاوکینگ، می‌گوید بقای نوع بشر به توانایی یافتن سکونتگاه‌های جدید در جاهای دیگر کیهان وابسته است زیرا خطر فزاینده‌آی وچود دارد که یک فاجعه کره زمین را نابود کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، استفن هاوکینگ سه‌شنبه این هفته در یک کنفرانس خبری در هنگ‌کنگ ‌گفت که انسان‌ها می‌توانند تا بیست سال دیگر پایگاهی دائمی بر روی ماه ایجاد کنند و اولین مستعمره خود بر روی مریخ را در چهل سال آینده بنا کنند.

او افزود:"ما نمی‌توانیم جایی به خوبی کره زمین پیدا کنیم مگر اینکه به یک سیستم ستاره‌ای دیگر برویم."

او همچنین گفت که اگر انسان‌ها بتوانند از قتل‌عام خودشان تا صد سال آینده اجتناب کنند، در آن هنگام باید دارای پایگاه‌هایی فضایی باشند که بتوانند بدون حمایت از کره زمین به حیات خود ادامه دهد.

هاوکینک گفت:"گسترش‌یافتن نوع انسان به درون فضا برا ی بقای گونه‌ها اهمیت دارد. حیات در معرض خطر فزاینده محو‌شدن از صحنه زمین به علت یک فاجعه مثل گرمایش جهانی، جنگ هسته‌ای، یک ویروس مرگبار حاصل از مهندسی ژنتیک  یا سایر خطراتی است که تا به حال به فکر آن نیفتاده‌ایم."

استفن هاوکینگ دانشمند 64 ساله - نویسنده پرفروش‌ترین کتاب جهان "تاریخ مختصر زمان" به علت ابتلا به یک عارضه عصبی به نام" آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس(ALS)"  روی صندلی چرخدار می‌نشیند و با کمک یک کامپیوتر با دیگران ارتباط گفتاری برقرار می‌کند.

هاوکینگ همچنین گفت که قصد دارد با همراهی دخترش یک کتاب کودکان درباره کیهان بنویسد؛به قول دخترش لوسی قصه‌ای برای بچه‌ها در مورد شگفتی‌های جهان. 

کد خبر 326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز