مدیرعامل مخابرات با اعلام اینکه شایعه معامله بخشی از سهام مالک اصلی مخابرات هیچ ارتباطی به رشد قیمت سهام مخابرات ندارد، از سهامداران خواست فقط به اطلاعات منتشرشده رسمی توجه کنند.

 صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری مجمع سالانه این شرکت در نیمه دوم اردیبهشت خبر داد. او در عین حال با اشاره به رشد روزهای گذشته سهام مخابرات در اثر انتشار شایعات بدون پشتوانه گفت: این شایعه مربوط به داد و ستد درصدی از سهام مالک اصلی مخابرات (توسعه اعتماد مبین) است که اولا چنین موضوعی تا جایی که اطلاع دارم صحت ندارد و ثانیا به فرض درست بودن این شایعه هیچ اثری روی رشد قیمت سهام مخابرات ندارد. وی ادامه داد: معلوم نیست چرا چنین شایعه‌ای باید باعث رشد قیمت سهام مخابرات شود. بنابراین، در این شرایط به سهامداران توصیه می‌شود به اینگونه شایعات توجهی نکرده و فقط به اطلاعات رسمی و منتشر شده سازمان بورس اتکا کنند. وی در برابر این سؤال که آیا شایعه افزایش نرخ تعرفه تلفن ثابت یا همراه در سال‌جاری صحت دارد یا خیر تأکید کرد: در حال حاضر نرخ خدمات تلفن‌های همراه و ثابت هیچ تغییری نکرده و همان نرخ‌های سال گذشته ( 44.7 ریال برای هر پالس تلفن ثابت داخل شهری و 447 ریال برای تلفن همراه داخل شهر و 760 ریال برای بین شهری) برقرار است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌بینی و برآوردی هم از نرخ تعرفه خدمات در سال‌جاری دارد یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر اتفاق جدیدی رخ نداده و در این باره هیچ اظهارنظری نمی‌توان کرد. فیضی همچنین درباره زمان برگزاری مجمع مخابرات و همچنین شرکت همراه اول توضیح داد: ‌صورت‌های مالی تلفیقی مخابرات و شرکت همراه اول هنوز حسابرسی نشده اما انتظار می‌رود مجمع همراه اول نیمه اول اردیبهشت و مجمع مخابرات هم در نیمه دوم همان ماه برگزار شود. وی با بیان اینکه زمان دقیق و نهایی این دو مجمع بعد از حسابرسی شدن صورت‌های مالی گروه مخابرات و همراه اول مشخص و اعلام خواهد شد، سیاست‌ تقسیم سود هر سهم این دو گروه را هم منوط به نهایی شدن گزارش حسابرسی صورت‌های مالی دانست. فیضی در واکنش به این سؤال که تاکنون چند درصد سهام همراه اول در فرابورس عرضه شده، است گفت: بعد از عرضه اولیه و حدود5.5 درصدی سهام این شرکت در آذر سال گذشته، 3‌درصد دیگر هم از اواسط اسفند عرضه شد. بنابراین تاکنون8.5 درصد از سهام همراه اول در فرابورس عرضه شده که درصورت کشش بازار،1.5 درصد دیگر هم طی هفته‌های آینده واگذار خواهد شد.

کد خبر 132376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز