شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه بورس: پس از تاخیر‌های طولانی بورس تهران برای پذیرش شرکت‌های جدید، شرکت فرابورس ایران اقدام به پذیرش گسترده شرکت‌ها در این بازار کرد.

بورس

در تازه‌ترین رویداد ظرف 2هفته آینده معاملات سهام بانک پاسارگاد برای نخستین بار در فرابورس آغاز می‌شود.به‌گزارش همشهری، تازه‌ترین خبرها حکایت از آن دارد که شرکت‌های مهمی در راه ورود به فرابورس هستند و حتی در این میان نام بانک سرمایه که پیش از این متقاضی ورود به بورس بود، در فهرست پذیرش فرابورس به چشم می‌خورد.

بورس تهران مدت‌هاست اقدام عملی برای پذیرش شرکت جدیدی انجام نداده و عرضه سهام شرکت‌های جدید نیز در طول 5‌سال گذشته فقط محدود به شرکت‌هایی است که مشمول سیاست‌های اصل‌44‌ هستند. بر این اساس ظرف چند روز گذشته 5شرکت جدید در فرابورس پذیرفته شدند؛ ضمن اینکه بانک سرمایه، بانک دی، بانک گردشگری، بانک آرین، پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی وگسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در صف ورود به این بازار هستند. بر همین اساس روز گذشته مهدی علم الهدی مدیر پذیرش شرکت فرا بورس ایران در گفت‌وگو با همشهری گفت: نماد بانک پاسارگاد تا 2هفته دیگر در فرا بورس باز خواهد شدو سهامداران می‌توانند سهام این شرکت را دادو ستد کنند.

وی افزود: بانک پاسارگاد 45هزار سهامدار دارد که هم‌اکنون در حال ثبت اطلاعات آنان هستیم تا مقدمات بازگشایی نماد این شرکت تا 2هفته دیگر فراهم شود. وی افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که در مورد ترکیب سهامداران بانک‌ها وجود دارد، عرضه‌ای برای این شرکت انجام نمی‌شود و فقط نماد این شرکت در فرا بورس باز خواهد شد؛ چون ترکیب 10درصدی سهامداران بانک‌ها پیچیدگی و حساسیت‌های خود را دارد، اما بانک پاسارگاد در تلاش است تا سهامش را در بورس عرضه کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات اولیه با بانک‌های سرمایه و دی نیز انجام شده، افزود: درصورتی که نماد این دو بانک نیز در فرابورس باز شود همانند بانک پاسارگاد عرضه‌ای انجام نخواهد شد و فقط دادوستد سهام این شرکت‌ها در فرا بورس انجام می‌شود. به گفته وی بانک‌های گردشگری و آرین نیز در حال تهیه اطلاعات سهامداران خود هستند تا پس از آماده‌سازی‌ این اطلاعات زمینه دادوستد سهامشان در فرا بورس به‌وجود بیاید. علم‌الهدی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی پردیس و فولاد آلیاژی نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که امیدواریم بتوانیم سهامشان را تا پایان سال در فرا بورس عرضه کنیم.

پذیرش 5 شرکت

مدیر پذیرش فرابورس ایران همچنین از پذیرش 5 شرکت جدید خبر داد و گفت:سرمایه ثبت شده این شرکت هاحدود 2هزار میلیارد ریال است. سیدمهدی علم الهدی با اعلام این خبر افزود: شرکت مهندسی صنعتی روان فناور با سرمایه 10میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل (سبلان سبز) با سرمایه 96میلیارد ریال، صنایع چوب و کاغذ مازندران با سرمایه 480میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری صباجهاد با سرمایه 1400میلیارد ریال و پتروشیمی پردیس با سرمایه یک میلیارد ریال به‌عنوان پنجمین شرکت جدید پذیرفته‌شده در بازار سهام، محسوب می‌شوند.

کد خبر 126419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز