چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: ظرف یک ماه آینده ساماندهی قبور شهدای گمنام در قطعه 44 بهشت زهرا (س) با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان به پایان می‌‌‌رسد.

این طرح پس از حدود دوماه تاخیر به دلیل اعمال یکسری تغییرات مطابق درخواست خانواده های شهدا تا قبل از پایان امسال مراحل تکمیل خود راسپری خواهد کرد.

به گفته رضاییان مدیر عامل سازمان بهشت زهرا این  تغییرات در کنار یکسان سازی گونه های گیاهی ، احداث و بهسازی راههای دسترسی، بازسازی حدود سه هزار سنگ قبر ، شامل احداث طاق و رواق و انتقال کلیه دست نوشته های حک شده به روی سنگ قبرهای جدید ودر کل  اعمال تمام مطالبات مطروحه از‌سوی خانواده‌های شهداست .

رضاییان با تاکید  بر حساسیت  طرح ساماندهی قبور شهداء و لزوم اعمال دقت  در اجرای این طرح اظهار داشت : در شروع کار،  به‌دلیل توجیه نبودن خانواده‌های شهدا‌ نسبت به ماهیت  و اهداف این طرح  با یکسری مخالفت‌هایی مواجه بودیم .

به گفته رضاییان، طرح ساماندهی مزارشهدا براساس توافق حاصله میان محمد باقر قالیباف شهردار تهران و  حسین دهقان رئیس بنیاد شهید برای نخستین بار محقق شد.
وی افزود : این پروژه از سال آینده و پس از تصویب طرح جامع ساماندهی قبور شهدا ، درسطح  14 قطعه به مساحت 50 هکتار توسط شهرداری تهران ادامه  خواهد یافت.وی گفت: در تمام مراحل تهیه وتنظیم این طرح نظرات و درخواست های خانواده های شهید اعمال خواهد شد.

وی اعتبار اولیه برای این پروژه را حدود 2 میلیارد تومان اعلام کرد که پس از تصویب طرح جامع ساماندهی قبور شهدا توسط شهرداری تهران به منظور اصلاح و تامین مابقی اعتبار مورد نیاز متمم به آن اضافه خواهد شد.

وی گفت :زمان مورد نیاز برای اجرای کامل طرح ساماندهی قبور شهدا را پس از تصویب  سه سال اعلام کرد که البته این مهم  پس از  بررسی نقاط قوت و ضعف طرح ساماندهی  قبورشهدای گمنام است که به صورت آزمایشی عملیا ت اجرایی آن به زودی به پایان می رسد.

کد خبر 14196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز