گروه اجتماعی: معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: بر اساس لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران معیار تعیین از کارافتادگی و برخورداری از حقوق حالت اشتغال، نداشتن شغل تلقی شده است، به گونه‌ای که اگر جانبازی به‌رغم توانایی اشتغال به دلیل نبود نظام اشتغال مناسب نتواند کار پیدا کند، از کارافتاده تلقی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران حسین وفایی در خصوص لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار کرد: متوسط سن والدین شهدا 72 سال، میانگین سن فرزندان شهدا 29 و متوسط سن جانبازان نزدیک به 50 سال است.

بنابراین با توجه به تأخیر 7 ساله در تدوین این لایحه امیدواریم با تصویب نهایی اجرای آزمایشی این لایحه برای 4 سال، فرصت خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری را از دست ندهیم.

معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین اظهار کرد: یکی از موارد مورد اشکال لایحه بر اساس اعتراضات ایثارگران ماده 66 این قانون بود که ارائه خدمات به جامعه ایثارگری را منوط به رعایت شئونات ایثارگری دانسته است که این بند از این لایحه حذف شد.

وفایی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به جانبازان کمتر از 25 درصد تنها برای خود جانباز خدمات بیمه تکمیلی درمان و برای خانواده وی بیمه پایه درمان ارائه می‌شود و این جانبازان از سایر خدمات بی‌بهره‌اند که در لایحه جدید پیش‌بینی شده است در 23 ماده جانبازان کمتر از 25 درصد نیز مشمول دریافت خدمات شوند که از جمله آنان برخورداری از حقوق از کارافتادگی است.

کد خبر 13001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز