چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی 70 نفری از هنرمندان شیلیایی دفاتر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) را در سانتیاگو اشغال کردند.

unicef

خبرگزاری آلمان از سانتیاگو گزارش داد، حرکت این هنرمندان در حمایت از 40 بچه مدرسه‌ای صورت گرفته که برای رایگان شدن آموزش عمومی اعتصاب غذا کرده‌اند.

این هنرمندان پس از آنکه یونیسف هم به جمع منتقدان نظام آموزشی شیلی پیوست، به اشغال این ساختمان‌ها پایان دادند.

گری اشتال، نماینده یونیسف در شیلی گفت: شیلی یکی از چند پاره‌ترین نظام‌های آموزشی را در آمریکای لاتین دارد و به واقع یکی از چندپاره‌ترین نظام‌های آموزشی در جهان است.

وی افزود: این بدان معناست که اگر در شیلی فقیر باشید، آموزش ضعیفی نصیب‌تان می‌شود. اگر پولدار باشید، آموزش بسیار خوبی دریافت خواهید کرد.

دانش‌آموزان شیلیایی قصد دارند دوباره روز چهارشنبه در سراسر این کشور اعتراضاتی را بر پا کنند. آنها به طور دوره‌ای به مدت سه ماه است که بزرگ‌ترین تظاهرات‌ها را در شیلی از زمان خاتمه دیکتاتوری نظامی در این کشور در سال 1990 سامان می‌دهند.

هدف نقاشان، نویسندگان و موسیقی‌دانان از اشغال دفاتر یونیسف تقاضای پاسخی رضایت‌آمیز از دولت بود.

بیشتر مدارس در شیلی و همه دانشگاه‌ها به صورت ماهانه از دانش‌آموزان و دانشجویان شهریه می‌گیرند. اعتراضات کنونی موجب کاهش محبوبیت سباستین پینه‌را، رییس جمهور شیلی شده است. محبوبیت وی بنا به نظرسنجی که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، به 26 درصد سقوط کرده که بدترین میزان محبوبیت برای یک رییس جمهور در شیلی از سال 1990 است.

کد خبر 143443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز