همشهری آنلاین: سهمیه سوخت تاکسی‌های استان‌های جنوب کشور با توجه به گرمای هوا از فروردین سال آینده 20 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در بیست و یکمین گردهمایی مجمع عمومی سالانه اتحادیه های تاکسیرانی کشور گفت: سهمیه ماهانه هر تاکسی 300 لیتر بنزین است که با این میزان افزایش به 360 لیتر در ماه می رسد.

آقای هاشمی افزود: این سهمیه برای استفاده از کولر در فصلهای بهار، تابستان و پاییز است و رانندگانی که در این فصول از کولر استفاده نکنند با آنها برخورد می‌شود.

وی همچنین گفت: بیش از 121 هزار مسافربر شخصی برای ساماندهی، در سامانه این اتحادیه نام نویسی کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: با توجه به پایان نام نویسی مسافر برهای شخصی در این سامانه‌، متقاضیان می‌توانند برای تحویل گرفتن تاکسی به سازمان‌های تاکسیرانی محل زندگی خود مراجعه کنند.

آقای هاشمی گفت: کیفیت بخشی به ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه‌های این اتحادیه است و به همین منظور امسال 15هزار جلد کتاب آموزشی رایگان بین رانندگان تاکسی توزیع شد و 100 هزار جلد نیز سال آینده توزیع می‌شود.

وی گفت: قرارداد نوسازی 25 هزار دستگاه با طرف خودرو ساز بسته شده است و تاکنون 5 هزار دستگاه نوسازی شده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به روند کند پرداخت تسهیلات به متقاضیان نوسازی تاکسی گفت: در صورت برطرف شدن این مشکل، بقیه تاکسی‌ها تا پایان سال واگذار می‌شود.

سهمیه هرمزگان از نوسازی ناوگان تاکسیرانی هزار و 200 دستگاه بود که تاکنون 400 دستگاه آن نوسازی شده است.

320 هزار دستگاه تاکسی در هزار شهر کشور فعال است که روزانه 30 میلیون سفر انجام می‌دهند.

72 درصد از تاکسی‌های کشور دوگانه سوز، 22 درصد بنزین سوز و 6 درصد گازسوز است.

کد خبر 158722
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز