مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان شهرداری‌های کشور گفت: تا سه سال آینده پنج خط ترن هوایی(منوریل) در تهران احداث خواهد شد.

سید مهدی هاشمی روز شنبه 28 بهمن با اعلام این خبر گفت که موضوع احداث قطار هوایی در تهران با هماهنگی شهرداری و شورای شهر به نتیجه قطعی رسیده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران همچنین با اشاره به توزیع اعتبار 168 میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی و توسعه خطوط ریلی تهران گفت: از این مبلغ 50 میلیارد تومان از محل متمم بودجه سال 85 اختصاص داده شده و 118 میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در سال 86 اختصاص می‌یابد.

هاشمی در ادامه به احداث 400 کیلومتر خط ریلی علاوه بر خطوط فعلی در کشور اشاره کرد و افزود: از این بین 210 کیلومتر خط ریلی در تهران و مابقی در سطح کشور احداث می‌شود.

هم اکنون 90 کیلومتر از خطوط ریلی 210 کیلومتری تهران، بهره برداری شده است.

وی همچنین خبر داد: با توجه به هماهنگی انجام شده با شهرداری و شورای شهر تهران، تکمیل کلیه خطوط حمل‌ونقل ریلی تهران، امروز (شنبه 28 مهر) با حضور هیأت نمایندگان رییس‌جمهوری در تبصره 13، جمع‌بندی شد و به تصویب رسید و بر این اساس کلیه خطوط متروی تهران تعیین تکلیف شده، بودجه آنها اختصاص یافت.

هاشمی اعلام کرد: بنابراین تا سال 1392، کلیه خطوط مصوب متروی تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به احداث سالانه 5/2 کیلومتر خط مترو، خاطرنشان کرد: از سال آینده، سالانه20 کیلومتر خط مترو احداث شده، به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین تا سال 86، 168 میلیارد تومان برای سرعت دادن به این امر اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 15955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز