همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلا‌می گفت: علا‌قه‌مند به تثبیت قیمت بلیت هواپیما هستیم اما باید منتظر اثرات حذف یارانه سوخت هواپیما باشیم.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکی‌است، سعید حسامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای‌اسلا‌می مبنی بر حذف یارانه سوخت هواپیما ها در سال آینده افزود: البته شرکت‌های هواپیمایی نباید همواره انتظار یارانه داشته باشند و باید بتوانند خود را با شرایط گوناگون تطبیق دهند.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای نحوه جبران هزینه‌های ناشی‌از حذف یارانه سوخت هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی نشده است اضافه‌کرد: منتظر تصمیم شورای عالی هواپیمایی کشوری دراین زمینه هستیم.

حسامی همچنین بر لزوم توجه به مزیت‌های رقابتی در انتقال پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: برای فعال‌تر شدن این فرودگاه‌، از هیچ تلا‌شی دریغ نمی‌کنیم‌، اما اگر فقط یک شرکت هواپیمایی پروازهای خارجی خود را به این فرودگاه منتقل کند با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلا‌می، با بیان اینکه مردم رغبت بیشتری برای استفاده از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دارند، افزود: انتقال پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی به طور همزمان انجام شود و دراین صورت هما از سایر شرکت‌های هواپیمایی در انتقال پروازها به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) پیشی خواهد گرفت.

حسامی در ادامه گسترش حمل و نقل هوایی را از برنامه‌های جدی دولت عنوان کرد و گفت: با تلا‌ش متخصصان داخلی و تعمیرات اساسی هواپیماهای از رده خارج‌ 500، صندلی به ناوگان هما افزوده شد و سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و ترابری‌، بالا بردن ضریب استفاده از هواپیماها در طول روز و تعمیرات اساسی هواپیماها را از راهبردهای اصلی شرکت برای بهبود تسهیلا‌ت و افزایش رفاه مردم اعلا‌م کرد.

حسامی همچنین حمل بار را از مزیت های حمل و نقل هوایی عنوان کرد و افزود: با وجود این مزیت‌, سهم حمل و نقل هوایی کشور در جا به جایی بار فقط دو دهم درصد معادل 90 هزار تن در سال است.

مدیرعامل هما با اشاره به تلا‌ش کشورهای منطقه برای رسیدن به جابجایی 12میلیون تن بار در سال از طریق حمل ونقل هوایی‌،‌ تصریح کرد: حمل بار، محل تأمین درآمد مناسبی برای جبران زیان‌های شرکت‌های هواپیمایی است که امیدواریم میزان حمل بار از طریق حمل و نقل هوایی کشور در آینده گسترش قابل توجهی داشته باشد.

حسامی گفت: تا 20 سال آینده قاره آسیا پیشتاز حمل و نقل هوایی در جهان خواهد بود که ایران نیز باید در موقعیت مناسبی در این بخش قرار گیرد.

معاون وزیر راه و ترابری در دومین گردهمایی مدیران و کارشناسان صنعت حمل و نقل کشور که به‌منظور بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه این صنعت در مرکز مدیریت دانش صنعت هوانوردی کشور برگزار شد، هم گفت: رقابت در منطقه جدی است و ما هم باید هوشیاری خود را حفظ و بیشتر تلا‌س کنیم.

حسامی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس گفت: امارات عربی متحده برای توسعه حمل و نقل هوایی 50 میلیارد دلا‌ر در حال سرمایه گذاری است و فرودگاه‌های دبی‌، جبل‌علی و دوحه تا سال 2006 تا 2020 میلا‌دی به ترتیب با ظرفیت 29 و 120 و 50 میلیون مسافر جذب خود خواهند کرد.

معاون وزیر راه و ترابری افزود: توسعه صنعت حمل و نقل هوایی ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی دارد و ایران نیز برای رسیدن به رشد اقتصادی‌مناسب باید به توسعه حمل و نقل هوایی نگاه ویژه داشته باشد.

کد خبر 17702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز