گروه شهری: 200دستگاه ماشین‌آلات جدید اعم از لودر، بولدوزر، گریدر، بیل دوکاره و... به ناوگان ماشین‌آلات سنگین خدمات شهری تهران افزوده شد.

ماشین آلات

به گزارش همشهری ناوگان سنگین مدیریت پسماند به‌منظور به‌کارگیری در فوریت‌ها و مواقع اضطرار نوسازی شده است.
مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران دیروز در مراسم ورود ماشین‌آلات جدید مدیریت پسماند به ناوگان پایتخت اظهار کرد: 150دستگاه ماشین‌آلات جدول شوی، گاردریل شوی، مخزن شوی و ویژه شست و شوی معابر و بزرگراه‌ها تحویل مناطق و پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند خواهد شد.


وی با بیان اینکه خودروهای یادشده به سفارش شهرداری تهران توسط شرکت هپکو اراک ساخته شده است، گفت: این کار به رونق تولید ملی نیز کمک کرده است.به گفته عبداللهی توجه و حمایت از تولیدات داخلی مانند سال گذشته همچنان در دستور کار ما خواهد بود و در همین راستا نیز ماشین‌آلات تخصصی خدمات شهری را به شرکت هپکو و گروه بهمن سفارش دادیم. وی ادامه داد: گرچه این شرکت‌ها به‌دلیل تحریم دچار مشکلاتی شده بودند اما قرارداد امضا شده برای تولید این خودروها، حرکت و رونق دوباره‌ای را در کار آنها ایجاد کرد.

عبداللهی هزینه تأمین ماشین‌آلات سنگین را 15میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 20میلیارد تومان نیز بابت تأمین 150دستگاه ماشین‌آلات رفت و روب و نظافت شهری هزینه شده است و این تعداد خودروی خریداری شده نیازهای شهر تهران را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه خودروهای نظافت و جدول شوی خودروهای تخصصی است که از چندی پیش سفارش ساخت آنها داده شده، افزود: در حال حاضر حدود 500خودروی تخصصی در اختیار پیمانکاران است که بعضا مستهلک شده‌اند و با ورود این خودروهای جدید وضعیت بهتری در حوزه نگهداشت شهر ایجاد خواهد شد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم ورود ناوگان جدید خدمات شهری با بیان اینکه متوسط تولید زباله در پایتخت روزانه شش تا هفت هزار تن است، گفت: این میزان در دو روز پایانی سال گذشته به 12هزار تن افزایش یافت، این در حالی است که در ایام تعطیلات میزان تولید زباله حداکثر پنج هزار تن بود. با این همه به‌نظر عبداللهی سرانه تولید زباله در تهران بیش از متوسط بین‌المللی آن است و به همین دلیل شهروندان تهرانی باید به‌دنبال راهکارهایی برای کاهش تولید زباله‌های خانگی خود باشند. وی درعین حال بر لزوم تفکیک زباله از مبدا نیز تأکید کرد.

سیدمحمد فیاض مدیرعامل شرکت پسماند نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه توان ناوگان سنگین خدمات شهری را افزایش داده‌ایم، گفت: به‌منظور رفع فوریت‌ها و اضطرار‌هایی که در شهر وجود دارد نیاز به ماشین‌آلات مصرفی و سنگین داریم زیرا در برخی موارد خاک و نخاله‌هایی در شهر وجود دارد که باید با این ماشین‌آلات جابه‌جا شود. وی ادامه داد: قرار است در فاز بعد که تا دو‌ماه آینده اجرا می‌شود 100دستگاه مکانیزه دیگر نیز وارد ناوگان خدمات شهری تهران بشود.

کد خبر 208054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز