همشهری آنلاین: سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از فراخوان بخش مقاله‌نویسی پنجمین «جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران» با موضوع «حیات عقلی و معنوی در تمدن نوین اسلامی» تا 15 دی‌ماه خبر داد.

قرآن

حمیدرضا یونسی، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از اعلام فراخوان بخش مقاله‌نویسی پنجمین «جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران» با موضوع «حیات عقلی و معنوی در تمدن نوین اسلامی» از سوی معاونت آموزش و پژوهش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور خبر داد.

وی با اشاره به محورهای پیشنهادی، اظهار کرد: پژوهشگران و صاحب‌نظران می‌توانند مقالات خود را در چهار محور اصلی «چگونگی نیل به سوی جامعه اندیشه‌ورز در تمدن نوین اسلامی»، «جایگاه علم و معنویت در تمدن نوین اسلامی»، «نقش متقابل مردم و حکومت در اعتلای تمدن نوین اسلامی» و «راه‌های تحقق الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» تا 15 دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

یونسی ادامه داد: از دیگر موضوعات این فراخوان می‌توان به چگونگی نیل به سوی جامعه اندیشه‌ورز در تمدن نوین اسلامی، با محوریت موضوعات فرعی الگوی سبک زندگی در تمدن نوین اسلامی، آسیب‌شناسی رفاه در زندگی مطلوب و نقش آن در تمدن نوین اسلامی، تأثیر و تأثر خانواده و جامعه در قوام تمدن نوین اسلامی و نقش جامعه ایرانی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به محور جایگاه علم و معنویت در تمدن نوین اسلامی، افزود: معنای علم و پیشرفت در تمدن نوین اسلامی، جایگاه تعلیم و تربیت در تمدن نوین اسلامی و تأثیر معنویت در شکوفائی تمدن نوین اسلامی عناوین فرعی در نظر گرفته شده ذیل محور جایگاه علم و معنویت در تمدن نوین اسلامی هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در محور نقش متقابل مردم و حکومت در اعتلای تمدن نوین اسلامی نیز موضوعات حدود و ثغور آزادی و استقلال در تمدن نوین اسلامی، نظریه عدالت و روش‌های کاربردی آن در تمدن نوین اسلامی، نقش امنیت در انسجام تمدن نوین اسلامی و جایگاه عزت ملی و تفاوت آن با ملی‌گرائی در تمدن نوین اسلامی، تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، ذیل محور راه‌های تحقق الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت نیز سه موضوع فرعی طرح شده است و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در این سه مضوع یعنی گفتمان‌سازی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، نقش استعدادهای جوان در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و تأثیر تفکر و معنویت در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت به بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران ارسال کنند.

پژوهشگران علاقه‌مند به شرکت در این بخش از جشنواره می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی Quran.ir اقدام به ثبت نام و ارسال مقاله خود نمایند.

یادآور می‌شود، مقالاتی که در این جشنواره برگزیده می‌شوند، حائز رتبه علمی ـ پژوهشی خواهند بود و در فصل‌نامه‌های علمی ـ پژوهشی به چاپ خواهند رسید.

کد خبر 213172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز