همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل نیروهای مسلح، گفت: جامعه قرآنی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میزان اشراف آن‌ها بر فعالیت‌های قرآنی و نحوه حمایت آن‌ها از این بخش را مطالبه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل نیروهای مسلح که پیش از ظهر امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی ــ سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: در ماه رجب قرار داریم و انسان نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار این ماه رد شود و در ماه رجب، انتظار کم‌کم به سر می‌آید و زمینه ورود به ماه قرآن، ماه مبارک رمضان فراهم می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با یادآوری این که در گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه ما اهتمام زیادی به حفظ قرآن، قرائت، فهم و درک قرآن وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها بر امر توجه به قرآن تأکید داشته‌اند و اشاره کرده‌اند که سران برخی از کشورها از نظر انحراف، انحرافشان آشکار است، اما مردم آنها به سمت قرآن می‌روند، اما این که فقط به سمت قرآن بروند و هیچ انسی با آیات قرآن نداشته و به آیات قرآن عمل نکنند، هیچ نتیجه‌ای برای آنان در پی‌نخواهد داشت.

وی با اشاره به استعدادهای نهفته‌ قرآنی که هم‌اکنون در کشور ما وجود دارد، افزود: برنامه‌ای که در این حوزه داریم، این است که زمینه‌سازی‌ برای شناسایی، رشد و حمایت از این استعدادهای نهفته و ناشناخته انجام دهیم، البته در گذشته بسیاری از این استعدادها شناسایی نمی‌شدند و در یک مسیر درست حرکت نمی‌کردند که به برکت قرآن، خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری این افراد راه خود را پیدا کردند.

افتخاری با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، عنوان کرد: براساس آماری که از تعداد حافظان قرآن در دست است، حافظان ما نسبت به جمعیت 75 میلیونی کشور بسیار کم است که امیدواریم با حرکت جدیدی که در قالب طرح ملی حفظ قرآن کریم آغاز شده به جایی برسیم که تعداد حافظان قرآن در کشور ما متناسب با جمعیت باشد.

وی با اشاره به بودجه‌ نیم‌درصدی قرآن سال گذشته، گفت: بودجه نیم‌درصدی که دولت ریالی از آن را نداد و اظهار پشیمانی کرد و البته ما گفتیم که جبران کنید و پیشنهاد بودجه قرآنی برای سال جاری 75 میلیارد تومان بود که دولت گفت خوب است، اما ما در مجلس قبول نکردیم و گفتیم که حداقل هزار میلیارد بودجه برای فعالیت‌های قرآنی سال جاری نیاز است تا بتوانیم در مقابل این تهاجمات فرهنگی که وجود دارد ایستادگی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقابله با هجمه‌هایی که به بانوان، جوانان، نوجوانان و سایر افراد جامعه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و ... وارد می‌شود، نیازمند یک برنامه‌ریزی هدفمند با بودجه مناسب است، همان‌گونه که در دفاع مقدس دیدیم ملت ما در کنار یکدیگر توانستند دنیا را که در مقابل ایران ایستاده بود، شکست دهند.

وی در ادامه این بخش از سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر نیز جنگ فرهنگی از سوی دشمنان راه انداخته شده و دشمنان به خانواده‌ها و جوانان ما حمله کرده‌اند و باید با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم پاسخ آنان را بدهیم و همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر خود با بانوان فرمودند که بانوان باید تهاجمی رفتار کنند و منفعل نباشند، باید با یک برنامه‌ریزی مناسب از طریق انس با قرآن در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در این بخش از سخنان خود با بیان این که تا این لحظه توانسته‌ایم 300 میلیارد برای اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم، افزود: در گذشته فعالیت‌های منسجمی در حوزه قرآن وجود نداشت و سازمان‌ها و نهادها به صورت مجزا به انجام فعالیت‌های قرآنی می‌پرداختند که با تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی این مشکل هم‌اکنون رفع شده و فعالیت‌های قرآنی به صورت هدفمند دنبال می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین تلاش داریم تا علاوه بر 300 میلیاردی که برای اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شده، 300 میلیارد دیگر برای طرح ملی حفظ قرآن کریم در نظر بگیریم که البته این 300 میلیارد نیز به راحتی به دست نیامنده است و در فراکسیون قرآن و عترت خیلی سختی کشیدیم تا بتوانیم آن را الزامی کنیم.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که هم‌اکنون در آستانه برگزاری آن قرار داریم، گفت: یکی از مطالبات جامعه قرآنی ما و پرسش‌هایی که باید از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرسیده شود، این است که چگونه از فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کنید و آیا اصلا بر این حوزه اشراف دارید؟

وی ادامه داد: توجه به فعالیت‌های قرآنی باید از مطالبات ما برای رئیس جمهور آینده باشد تا بتوانیم هر چه زودتر دولت قرآن را فراهم کنیم و البته هر چه بسترسازی بیشتر شود، می‌توانیم بگوییم که ما منتظر واقعی هستیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: جامعه قرآنی باید بیش از دیگران دغدغه داشته باشد و در جهت تحقق شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی گام بردارد که البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و بصیرت‌افزایی برای دیگران و برای خودمان است.

کد خبر 214208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز