همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ضرورت برگزاری همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها»، اظهار کرد: این همایش ضرورت دارد نه یک بار، بلکه چند بار در سال برگزار شود.

ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری نخستین همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» اظهار کرد: این همایش با استقبال خوب و حضور جامعه قرآنی برگزار شد و حضور چهره‌های مطرح قرآنی کشور، اساتید، قاریان، حافظان و داوران بین‌المللی و مدیران قرآنی کشور در یک مکان از جمله ویژگی‌های مهم این همایش بود.

یاراحمدی با اشاره به همکاری 17 مرکز فعال قرآنی کشور برای برگزاری همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» عنوان کرد: این همایش به دلیل این که موضوع بسیار مناسبی را مورد توجه قرار داده و به ویژه در زمان بسیار مناسبی برگزار شد، همایش بسیار خوبی بود و البته مورد استقبال خوب جامعه قرآنی نیز قرار گرفت و جای چنین همایشی در بین برنامه‌های قرآنی احساس می‌شد.

وی با یادآوری این که در همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» مباحث خوبی از سوی مسئولان و کارشناسان قرآنی مطرح شد، عنوان کرد: به هر حال جامعه قرآنی ما به تذکر و یادآوری اهداف ورود به فعالیت‌های قرآنی نیاز دارد و باید با اجرای چنین برنامه‌هایی، دائم به خود تذکر داده و نسبت به موقعیت و زمانه خود آگاهی لازم را به دست آوریم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: جامعه قرآنی باید نسبت به موقعیت و زمانه آگاهی لازم را به دست آورند تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه هدایت با بصیرت، بهترین تصمیم را در شرایط فعلی بگیرند و همچنین در خلق حماسه سیاسی نقش‌آفرین باشند.

وی در این بخش از سخنان خود با عنوان این مطلب که جامعه قرآنی جامعه مرجعی است و اساتید و نخبگان قرآنی مورد توجه جوانان و عموم مردم هستند، افزود: مردم به اساتید قرآنی اعتماد دارند، آنها را به عنوان اهل قرآن می‌شناسند و به طور قطع حرکت بصیرانه این جامعه می‌تواند به عنوان الگو برای سایر اقشار جامعه تاثیرگذار باشد.

یاراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برگزاری همایش «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» تأکید کرد و افزود: این همایش ضرورت دارد که نه سالی یک بار، بلکه چند‌بار در سال با موضوعات مختلف برگزار شود و البته برگزاری چنین همایشی نباید متوقف شود.

وی یادآور شد: جامعه قرآنی مانند سایر اقشار جامعه به این حهت که ترکیبی از نخبگان و فعالان قرآنی هستند، باید اطلاعات لازم و تبادل‌نظر درباره حوزه‌های مختلف را داشته باشند تا بتوانند برای رشد و ارتقای کشور در تمامی ابعاد تأثیرگذار باشند و حضور فعال داشته باشند، البته برگزاری چنین همایش‌هایی به این امر کمک می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه عنوان کرد: تبادل اطلاعات جامعه قرآنی با یکدیگر و آگاهی از حوزه‌های مختلف کشور امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر این که اطلاعات و دانش به روز باشد، البته برگزاری چنین همایش‌هایی به تبادل اطلاعات و اخبار میان جامعه قرآنی کمک می‌کند تا جامعه قرآنی با حرکت فعال‌تر و بصیرت بیشتر برای تمامی جامعه الگو باشد.

کد خبر 214399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز