گروه شهری: در پانصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش شهرداری از نحوه پرداخت مطالبات پیمانکاران ارائه شد و طرح استقرار سامانهHse در شهرداری به تصویب رسید.

طرح الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست یا همان Hse از مهم‌ترین مواردی بود که 24 اردیبهشت ماه در جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای شهر رسید.معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در توضیح این لایحه با اشاره به اینکه سامانهHse نظام مدیریت بین‌المللی و شناخته شده‌ای است اظهار کرد:

در این سامانه نظام مدیریت یکپارچه بهداشت ایمنی محیط‌زیست مستقر می‌شود به‌طوری که با هم، همپوشانی و هم‌افزایی خواهند داشت چراکه این سه موضوع در ارتباط با یکدیگر رویکرد واحدی دارند. براساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است با همکاری کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و مدنی و با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و براساس زمانبندی‌های اعلام شده نسبت به استقرار این سامانه طی 4مرحله در پروژه‌های عمرانی اقدام کند. ابتکار افزود: براساس این مصوبه در مرحله احداث، توسعه و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی، می‌بایستی سامانهHse مستقر باشد تا کاری که انجام می‌شود با دقت، صحت و سلامت اجرای شود.

سند فردوسی اجرا نشد

24 اردیبهشت ماه رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت فردوسی، از وی به‌عنوان شاعر نامدار پارسی زبان یاد کرد و افزود: فردوسی شاعر بزرگ ایرانی است که آنچه در شاهنامه سروده، نمونه‌ای از موارد ارزنده فرهنگی و اخلاقی است که درس‌های بزرگی به فارسی‌زبانان می‌دهد.

همچنین احمد مسجدجامعی رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی اظهار کرد:‌ شورا سندی را با نام فردوسی تنظیم و تصویب کرد و قرار شد راسته خیابان و میدان فردوسی براساس این سند باشد اما متأسفانه برجی را به نام سیمرغ در میدان فردوسی ساخته‌اند که نظام میدان را به هم زده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینکه قرار بود خیابان فردوسی و آثار مربوط به آن بازسازی شود، اعلام کرد: بهتر است در طول یک هفته آینده گزارشی از روند اجرای این سند توسط دوستان در شهرداری تهران ارائه و مشخص شود که اگر کاری انجام شده در چه زمینه‌هایی بوده و اگر کاری انجام نشده نیز یادآوری شود.

گام جدی برای پرداخت بدهی‌های شهرداری

24 اردیبهشت ماه شورای شهر تهران یک مهمان نیز داشت. حسین محمدپورزرندی معاون مالی واداری شهرداری تهران در جریان پانصد و چهل و هشتمین جلسه شورا به تشریح نحوه تسویه مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران تا پایان سال91 پرداخت و افزود: با استقرار سیستم مدیریت جامع مالی شهرداری تهران، پرونده طلبکاران از شهرداری از ابتدای تاسیس تا پایان سال90 تجمیع شد که در نهایت کل مطالبات پیمانکاران به مبلغ 1200میلیارد تومان رسید.

خوشبختانه با پیگیری‌های اعضای شورای شهرتهران و شهرداری و تخصیص اعتبار بودجه، حدود 617میلیارد تومان از این بدهی در قالب چک و حواله و واگذاری برخی املاک ساخته شده از سوی سازمان نوسازی با اوراق مشارکت در مناطق جنوبی شهر تسویه حساب شد و مابقی تا پایان سال‌جاری تسویه خواهد شد. وی افزود: بیش از 61هزار پرونده مطالباتی در شهرداری وجود دارد که 80درصد مطالبات زیر 100میلیون تومان بود.

در این جلسه همچنین قرار بود میدان کاظمی واقع در محدوده منطقه3 به‌مناسبت روز روابط عمومی به نام پدر علوم ارتباطات دکتر کاظم معتمد نژاد تغییر نام پیدا کند که در نهایت پس از بحث و بررسی تصویب نشد و به کمیسیون نامگذاری برگردانده شد. چمران نیز تأکید کرد: آیین‌نامه نامگذاری معابر به نام مشاهیر و مفاخر در قید حیات، باید در کمیسیون نامگذاری تدوین شود.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا یادآوری کرد: در آیین‌نامه نامگذاری معابر به نام مفاخر ومشاهیر هم در کمیسیون نامگذاری و هم در صحن شورا به تصویب رسیده است. معصومه ابتکار رئیس کمیسیون نامگذاری در تکمیل سخنان طلایی افزود: آیین‌نامه نامگذاری معابر به‌نام مفاخر و مشاهیر در شورا به تصویب رسیده است اما شرط زنده بودن یا نبودن در آن قید نشده است. دیروز همچنین از سوی نایب‌رئیس شورای شهر تهران بابت واردات کاغذ از سوی یک مؤسسه وابسته به شهرداری تهران انتقاد شد. بیادی گفت: در ایام نمایشگاه کتاب، ناشران و اتحادیه کاغذ به‌شدت از اقدام این تعاونی گلایه‌مند بودند.

کد خبر 214254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز