همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز جمعه با حضور در شهر جدید پرند 10 هزار واحد مسکن مهر، مسجد جامع امام علی(ع) و محور مواصلاتی شهر جدید پرند را افتتاح کرد.

مسکن مهر

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد ضمن بازدید از بخش های مختلف مجتمع های مسکونی پرند در یکی از واحدهای مسکونی حضور یافت و کلید این واحد را به مالک ان اهدا کرد.

پیش از این در شهر جدید پرند در دو مرحله 11 هزار و 100 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده بود. در مرحله اول افتتاح مسکن مهر در این شهر در خرداد سال 1390 ، هزار و 100 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

همچنین در خرداد 1391 در دومین مرحله افتتاح مسکن مهر در شهر جدید پرند با حضور دکتر احمدی‌نژاد 10 هزار واحد مسکن مهر نیز به بهره برداری رسیده بود.

با افتتاح محور مواصلاتی شهر جدید پرند نیز که 6 و نیم میلیارد تومان هزینه در بر داشت، دسترسی شهروندان این شهر و وسایل نقلیه به اتوبان تهران - ساوه و همچنین فرودگاه امام خمینی(ره) تسهیل شده است.

در این رابطه ایرنا نوشت:

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید براین که مسکن باید از حالت سرمایه خارج شود، گفت: کشور ما ظرفیت آن را دارد تا به گونه ای عمل کند که مسکن از حالت سرمایه خارج شده و به وسیله و نیاز برای زندگی تبدیل شود.

محمود احمدی نژاد افزود: ایران بیش از ۱۸۷ میلیون هکتار وسعت دارد و از معادن، منابع و ذخایر عظیمی برخوردار است و همه نیازهای مربوط به ساخت مسکن را می توانیم در داخل تولید کنیم.

احمدی ن‍ژاد با اشاره به برخورداری کشور از نیروهای متخصص و متعهد و پرتلاش به ویژه در بخش عمران و ساخت مسکن، اظهارداشت: باید بتوانیم مسکن مناسب را برای آحاد مردم ایران فراهم کنیم که البته این موضوع در قانون اساسی هم مورد تاکید قرار گرفته است. وی، مسکن مهر را گام نخست اما محکم و مفید برای تهیه مسکن مناسب برای مردم ایران توصیف کرد و گفت: البته طرح‌مسکن مهر فقط یک طرح 'مسکن' است که می خواهد التهاب ۵۰ ساله مسکن در کشور را برطرف کند و در گام های بعدی باید طرح ها و برنامه های جامع تر و بهتری در زمینه احداث مسکن داشته باشیم.

رییس جمهوری با بیان این که کل مساحت تحت اشغال شهرها و روستاهای کشور ، امروز کمتر از دو میلیون هکتار است، افزود: این رقم در مقایسه با وسعت ۱۸۷ میلیون هکتاری ایران، بسیار ناچیز است و ما می توانیم با در اختیار داشتن این وسعت پهناور به وضعیت شهرسازی و احداث مسکن در کشور بهبود ببخشیم.

احمدی نژاد با اشاره به اهمیت و ضرورت مقاوم بودن مسکن در برابر حوادث طبیعی ، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مسکن مهر این است که از مقاومت خوبی در برابر حوادث طبیعی برخوردار است و این موضوع در کشوری مانند ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ساخت مسکن و بافت شهری تهران، گفت: نیاز تهران به مسکن با احداث دو یا سه شهر جدید در اطراف آن به طور کامل تامین نخواهد شد و بافت شهری تهران در مجموع نیاز به نوسازی با استفاده از الگوهای مناسب و پیشرفته شهرسازی دارد.

همزمان با حضور رییس جمهوری در شهر جدید پرند، سومین مرحله بهره برداری از واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید انجام شد. در مراسم امروز ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید و در مرحله های اول و دوم نیز به ترتیب در خردادماه سال ۹۰ و خرداد ماه سال ۹۱ ، بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند به بهره برداری رسیده بود.

کد خبر 216737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز