دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه بورس: نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در قانون بودجه سال92 دولت مکلف شده آن بخش از سهام عدالت را که اقساطش پرداخت شده است، آزاد کند تا امکان دادوستد آن برای مردم به‌وجود آید.

بورس

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با همشهری درباره تعیین تکلیف نحوه خرید و فروش سهام عدالت در قانون بودجه سال92 گفت: موضوع سهام عدالت و واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ دولتی ازجمله مصوبات مهم مجلس در قانون بودجه سال92 بود که درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: تا قبل از این مشمولان سهام عدالت امکان خرید و فروش سهام عدالت را نداشتند اما مجلس در قانون بودجه سال92 دولت را مکلف کرد آن بخش از سهام عدالت را که اقساطش از طریق سود سالانه شرکت‌ها تسویه و پرداخت شده است، آزاد کند تا امکان دادوستد سهام عدالت فراهم شود.

وی از ارائه یک طرح جدید خبر داد که بر مبنای آن به جای ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس، واحد‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس مبادله خواهد شد و گفت: طرح ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس منتفی است و قرار است با طرحی که به زودی ارائه خواهد شد، تمامی سهام عدالت مشمولان در قالب صندوق‌های قابل معامله در فرابورس دادوستد شود.
وی افزود: این طرح هم‌اکنون توسط شرکت فرابورس ایران در دست بررسی است و با اتمام این طرح، سهام عدالت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله تخصیص خواهد یافت و با ورود این صندوق‌ها به فرابورس امکان مبادله سهام عدالت در قالب واحد‌های این صندوق‌ها به‌وجود می‌آید.

پورابراهیمی در پاسخ به این پرسش که تکلیف واگذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس چه می‌شود، گفت: این شرکت‌ها در قالب تعاونی هستند. در واقع امکان واگذاری تعاونی سهام عدالت در بورس یا فرابورس وجود ندارد و به همین دلیل امکان خرید و فروش سهام عدالت در قالب همان طرح صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله از طریق فرابورس پیگیری خواهد شد.

کد خبر 219311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز