مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران درنظر دارد از ظرفیت هنرمندان در نوسازی بافت‌های فرسوده و هویت‌بخشی به معماری شهری استفاده کند.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر لزوم استفاده از هنرمندان در مسیر احیا و نوسازی شهر تهران گفت: در این راستا توجه به هویت بخشی و الگوی معماری اسلامی- ایرانی در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با جدیت دنبال می‌شود.به گفته جعفری، قدم نهادن در مسیر نوسازی بافت‌های فرسوده، نیازمند استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف به‌ویژه تشکل‌های مردم نهاد و دانشجویان است. وی با تأکید بر اینکه وظیفه ماست تا بستری را جهت حضور دانشجویان و متخصصین برای نقش‌آفرینی در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم‌سازیم، افزود: لازم است دانشجویان به‌عنوان شهروندان متخصصی که در این شهر زندگی می‌کنند، تعریف و شناخت درستی از مأموریت‌ها و چشم‌اندازهای نوسازی شهر تهران کسب کنند تا بتوانند در نوسازی شهرشان تأثیرگذار باشند.

جعفری یکی از آسیب‌های جدی حرکت به سمت پیشرفت را عادت‌کردن به محیط دانست و عنوان کرد: زمانی که به محیط پیرامون خود عادت می‌کنیم، کمتر قادر به شناسایی نقاط ضعف آن می‌شویم و کمتر درصدد اخذ تصمیم برای رفع مشکلات و نواقص موجود در محیط بر می‌آییم. وی در ادامه با اشاره به لایه‌های پنهان آسیب‌پذیر در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: به این منظور خوب است تا دانشجویان نیز زمانی را جهت شناسایی و رصد مسائل و معضلات زندگی در این بافت‌ها اختصاص دهند تا بتوانند از زاویه نگاه هنرمندانه خود، نسخه‌های خلاقانه در راستای بهبود کیفیت زندگی و تغییر در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر ارائه کنند.
جعفری هدف سازمان نوسازی را تحقق جریان نوسازی مردمی اعلام و اظهار امیدواری کرد که با همکاری همه اقشار و سازمان‌های مربوطه کار نوسازی بافت‌های فرسوده محقق شود.

کد خبر 221288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز