همشهری آنلاین: آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، بمب‌گذاری‌های روز سه‌شنبه مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد.

آمریکا

به گزارش ایسنا، آلن ایر - سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا - بیانیه کشورش در محکومیت اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا قویاً بمب‌گذاری‌های تروریستی بی‌شرمانه و شنیع روز سه‌شنبه را در سفارت ایران در بیروت محکوم می‌کند. ما به قربانیان و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. به منظور جلوگیری از ملتهب کردن هرچه بیشتر شرایط، همه طرف‌ها را به آرامش و خودداری دعوت می‌کنیم. ما در ایالات متحده به خوبی با هزینه اقدامات تروریستی که علیه دیپلمات‌هایمان در سراسر دنیا شکل گرفته آشنا هستیم و به دنبال این حمله غیرقابل توجیه و خشونت‌بار که جان حداقل یکی از دیپلمات‌های ایرانی را گرفته، امروز با ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: جزئیات حمله هنوز روشن نشده و ما از تعهد دولت لبنان در انجام یک تحقیق کامل در این زمینه حمایت می‌کنیم. ما بر کشاندن مسئولان این جنایت به پیشگاه عدالت مصریم و از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم تا با دولت لبنان در انجام تحقیقاتشان بر روی این جنایت همکاری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال تروریستی تنها اراده ما را بر حمایت از سازمان‌های دولتی لبنان از جمله نیروهای نظامی لبنان و نیروهای امنیتی داخلی آنها برای تضمین یک لبنان مستقل، با ثبات و امن قوی‌تر می‌سازد.

روز گذشته در جریان دو عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، تعداد زیادی کشته و زخمی شدند و شش ایرانی از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان شهید شدند.

کد خبر 239419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز