گروه حوادث: تبهکار سابقه‌دار به بهانه اینکه می‌تواند ظرف مدت ۲‌ماه برای طعمه‌هایش ویزای قانونی استرالیا تهیه کند، دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد.

آخرین طعمه این مرد، فردی بود که 16میلیون تومان در اختیار او قرار داد تا همراه خانواده‌اش راهی استرالیا شود اما وقتی دید که وی پس از گرفتن پول، ناپدید شده و دیگر به تماس‌هایش جواب نمی‌دهد، فهمید کلاه گشادی سرش رفته و با مراجعه به اداره آگاهی از او شکایت کرد.

این مرد به مأموران گفت: چند‌ماه پیش با مردی به اسم حاج‌رسول آشنا شدم. این مرد مدعی بود که قادر است ظرف مدت 2‌ماه من و اعضای خانواده‌ام را به‌صورت کاملا قانونی و با گرفتن ویزا از سفارت استرالیا به این کشور بفرستد و من که از مدتی قبل به فکر مهاجرت بودم، حرف‌هایش را باور کردم. حاج‌رسول در 3مرحله 16میلیون تومان از من گرفت اما پس از دریافت پول ناپدید شد و دیگر او را ندیدم.

با شکایت این مرد، تیمی از مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شده و در ادامه موفق به شناسایی چند نفر دیگر شدند که آنها نیز در دام مرد کلاهبردار افتاده بودند. بررسی اظهارات این افراد نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌نام حاج‌رسول و با این ادعا که می‌تواند ظرف 2‌ماه برایشان ویزای استرالیا بگیرد، از آنها نیز مبالغ میلیونی دریافت کرده و سپس ناپدید شده است.

کارآگاهان که حدس می‌زدند حاج‌رسول یک مجرم سابقه‌دار باشد به سراغ بانک اطلاعاتی پلیس رفتند و در بررسی تصاویر مجرمان سابقه‌دار توانستند متهم را شناسایی کنند. او مردی 57ساله به نام عباس بود که پیش از این هم از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده بود. در ادامه محل اختفای این مرد را در حوالی شهرک اکباتان شناسایی و او را دستگیر کردند. در بازرسی مخفیگاه وی تعدادی کارت ویزیت به نام حاج‌رسول کشف شد و متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از طعمه‌هایش اعتراف کرد. سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: برای متهم قرار قانونی صادر شده و کسانی که با این شگرد هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شکایت به پایگاه یکم مراجعه کنند.

 

کد خبر 249941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز