گروه حوادث: «اگر ظرف ۲۴ساعت ۶۰میلیون تومان به منطقه جنگلی نیاوری، هم تو و هم خانواده‌ات را به قتل می‌رسانم.»این متن نامه مرموزی بود که از طریق پست به مطب یک پزشک متخصص در شهرستان تالش فرستاده شده بود.

aks

مرد پزشک وقتی نامه را خواند وحشت کرد. ابتدا تصور کرد یک آشنا قصد شوخی با او را دارد، اما اگر موضوع واقعیت داشت و فرستنده نامه بلایی سر او و خانواده‌اش می‌آورد چه؟ او بارها این سؤال را در ذهنش مرور کرد و نمی‌دانست باید چه کند. ابتدا تصمیم گرفت 60میلیون تومان پول را تهیه کند و به آدرسی که شخص باج‌گیر گفته بود برساند اما بعد پشیمان شد.

با اینکه فرستنده نامه تهدید کرده بود که اگر موضوع را به پلیس اطلاع بدهد، جان اعضای خانواده‌اش به خطر خواهد افتاد، دلش را به دریا زد و تصمیم گرفت از پلیس کمک بخواهد. پزشک متخصص سرانجام راهی اداره پلیس شهرستان تالش شد تا مأموران را در جریان موضوع قرار دهد.

او در توضیح ماجرا گفت: نهم بهمن‌ماه پستچی پاکت نامه‌ای را تحویل منشی مطبم داد. روی پاکت اسم من نوشته شده بود. وقتی در پاکت را باز کردم، چشمم به نامه تهدیدآمیزی خورد که داخل آن بود. نامه را به دقت خواندم و حسابی وحشت کردم. شخصی قصد اخاذی میلیونی از مرا داشت. او داخل نامه نوشته بود باید مبلغ60میلیون تومان تهیه کنم و به وی بدهم. حتی کروکی دقیق محل قرار را داخل نامه کشیده بود. او عنوان کرده بود که در محل مورد نظر تابلویی وجود دارد که تصویر خطر مرگ روی آن به چشم می‌خورد و من باید کیسه پول را زیر آن تابلو قرار دهم. این مرد تهدیدم کرده بود که اگر چیزی به پلیس بگویم با پاشیدن اسید من و خانواده‌ام را به قتل خواهد رساند.

بعد از اظهارات این پزشک، تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان گیلان با دستور قاضی پرونده راهی آدرس مورد نظر شدند و آنجا را زیرنظر گرفتند. ساعت قرار 9شب بود و کارآگاهان از ساعت‌ها قبل منطقه جنگلی را به‌صورت نامحسوس محاصره کردند. وقتی عقربه‌ها ساعت 8 شب را نشان می‌داد مرد جوانی با موتور به منطقه مورد نظر رسید. او اطراف را زیرنظر گرفت و وقتی مطمئن شد کسی در آن محدوده نیست از موتورش پیاده شد و به سمت تیر چراغ برق رفت. در دست‌های او تابلویی با تصویر خطر مرگ بود تا آن را روی تیر چراغ برق نصب کند. همزمان مأموران به وی نزدیک شدند و متهم که از حضور پلیس غافلگیر شده بود قصد فرارداشت اما موفق نشد و به دام افتاد.

نقشه باج‌گیری

متهم 33ساله بعد از دستگیری به اداره آگاهی پلیس آگاهی استان گیلان منتقل شد و در بازجویی‌ها به اخاذی از پزشک متخصص اعتراف کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این متهم سابقه‌دار است و پیش از این 13بار به اتهام جرایم سرقت مقرون به آزار و حمل مواد‌مخدر دستگیرشده و به زندان افتاده است. وی وقتی شواهد را علیه خود دید لب به اعتراف گشود. مرد باج‌گیر گفت: چندبار به مطب پزشک رفته بودم و او را می‌شناختم. از طرفی می‌دانستم که وضع مالی خیلی خوبی دارد.

برای همین تصمیم گرفتم از او اخاذی کنم. متهم ادامه داد: برای اجرای نقشه اخاذی خیلی فکر کردم تا اینکه تصمیم گرفتم برایش نامه تهدیدآمیز بنویسم و از طریق پست ارسال کنم. اصلا فکر نمی‌کردم پزشک تصمیم به شکایت بگیرد و پلیس را در جریان بگذارد. فکر می‌کردم که او از ترس جان خود و خانواده‌اش این مبلغ را تهیه کرده و در جایی که من گفته بودم قرار می‌دهد.سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات متهم، وی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد.

کد خبر 247954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز