یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارت ورود به جلسه حدود یک و نیم میلیون داوطلب آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها از روز دوشنبه چهارم تیرماه، همزمان در سراسر ایران توزیع می‌شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور شمار  داوطلبان امسال را یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر اعلام کرد و گفت: حدود 135 هزار نفر از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری در مجموع از سال 1382 تاکنون کاهش یافته‌است.

وی میزان کاهش داوطلبان را به ترتیب؛‌ 45 هزار و 369 نفر در آزمون 86 در مقایسه با 85، 45 هزار نفر کاهش در مقایسه با 84، 27 هزار نفر کاهش در مقایسه با 83، 23 هزار نفر کاهش در مقایسه با 82 و 5 هزار نفر کاهش در مقایسه با سال 1381 ذکر کرد و گفت: در آزمون امسال یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری شده‌اند.

این مسئول همچنین درباره نحوه توزیع کارت آزمون امسال گفت: کارت ورود به جلسه آزمون نیز دوشنبه چهارم و سه شنبه پنجم تیر بر اساس برنامه زمانی که سازمان سنجش اموزش کشور اعلام خواهد کرد، با توجه به سال تولد، شماره شناسنامه و شهرستانی که داوطلب در آن آزمون خواهد داد، توزیع می‌شود.

وی افزود: کارت آزمون فقط به شخص داوطلب و با ارائه کارت شناسایی عکس‌دار معتبر، داده می‌شود، به همراه داشتن کارت اعتباری ثبت نام برای کسانی که اینترنتی ثبت نام کرده‌اند و همچنین رسید برای افرادی که ثبت‌نام آنها کامپیوتری انجام شده‌است، توصیه می‌شود تا در صورت نیاز ارائه دهند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به امکان شرکت داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی 263 هزار و 931 نفر از این سه گروه در آزمون‌های هنر و زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آزمون‌ها به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه، صبح هفتم تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، پنج شنبه، عصر هفتم تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر، جمعه صبح 8 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی، جمعه عصر 8 تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان و شنبه صبح 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی برگزار می‌شود.

توکلی درباره تأثیر معدل گفت: بر اساس مصوبات، معدل کتبی امتحانات سوم دبیرستان نظام جدید که در سال‌های 84 و 85 دیپلم خود را اخذ کرده‌اند به میزان 15 درصد نمره کل در نتیجه آزمون مؤثر است، البته نمره معدل برای کسانی که قبل از سال 1384 دیپلم گرفته‌اند یا نظام جدید نیستند، تأثیری ندارد.

وی میزان ظرفیت دانشگاه‌ها را در حال بررسی ذکر و اضافه کرد: با دانشگاه‌ها در تماس هستیم تا پس از این که مراجع ذیربط میزان ظرفیت را تأیید و اعلام کردند، موضوع به اطلاع داوطلبان برسد.

توکلی تصریح کرد: امیدواریم ظرفیت‌ها به میزان سال گذشته باشد، هر چند امکان افزایش ظرفیت پذیرش هم وجود دارد.

آزمون سراسری سراسری 1386 در 382 حوزه داخلی و 17 کشور خارجی برگزار خواهد شد.

کد خبر 25004

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز