با بسیج امکانات و تجهیزات ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت همزمان با آغاز سهمیه بندی بنزین، سهم حمل و نقل عمومی از جا به جایی درون شهری در تهران به حدود 50 درصد افزایش یافت.

به گزارش مهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 15 میلیون سفر روزانه معادل حدود 20 میلیون جا به جایی درون شهری در تهران صورت می گیرد که با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین میل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی افزایش یافته است.

سید جعفر تشکری‌هاشمی افزود: از این تعداد سه و نیم میلیون جا به جایی از طریق ناوگان اتوبوسرانی، 800 هزار جابه‌جایی به وسیله مینی‌بوسرانی، یک میلیون و 200 هزار جا به جایی از طریق شبکه مترو، دو میلیون و 700 هزار جا به جایی به وسیله سامانه تاکسیرانی و یک و نیم میلیون جا به جایی نیز از طریق مسافربرهای شخصی انجام می شود.

وی مجموع سفرهایی که با  استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی صورت می‌پذیرد را نزدیک به 10 میلیون جابجایی از مجموع 20 میلیون جابه جایی درون شهری در تهران اعلام و تصریح کرد: در بخش مترو تلاش کرده ایم فاصله قطارها مخصوصا خط پنج را به حداقل زمان ممکن برسانیم که ظرفیت جا به جایی مسافر به حداکثر میزان ممکن افزایش یابد.

وی از جمله اقدامات انجام شده در ناوگان اتوبوسرانی را تلاش شبانه روزی در جهت تعمیر اتوبوس‌های نیازمند تعمیر برشمرد و اضافه کرد: به این ترتیب کلیه اتوبوس‌هایی که به هر علت در تعمیرگاه شرکت واحد متوقف بوده‌اند وارد چرخه فعالیت در ناوگان اتوبوسرانی شده اند.

مهندس تشکری‌هاشمی از ورود 2 هزار دستگاه تاکسی فسفری رنگ دوگانه سوز در روزهای اخیر به سامانه تاکسیرانی خبر داد و اظهار داشت: 550 دستگاه تاکسی دیگر نیز طی ماههای آینده به ناوگان افزوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه با رانندگانی که بخواهند با فرصت طلبی از موقعیت پیش آمده سودجویی کرده و نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند قاطعانه برخورد می کنیم، افزود: با رانندگان تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی که بخواهند وجه بیشتری از تعرفه مصوب از مسافران دریافت کنند بدون اغماض رفتار کرده و با ابطال کارنامه تاکسیرانی و مجوز مسافربری آنها کارت سوخت حمل و نقل عمومی متخلفان را باطل می کنیم.

کد خبر 25420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز