مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: با اعمال سهمیه بندی بنزین از روز چهارشنبه ششم تیرماه ضمن رشد 8 درصدی مسافران اتوبوس‌های شهری،‌ در حدود 25 درصد از سفرهای غیرضروری شهر کاهش یافت و 50 میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شد و همچنین هوای تهران نیز با کاهش آلودگی 25 درصدی همراه بود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام افزایش 8 درصدی مسافران اتوبوس‌های شهری گفت: قبل از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین روزانه در حدود 5/3 میلیون سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی صورت می‌گرفت که این میزان در حال حاضر به 4 میلیون سفر رسیده است.

به گزارش سما، حسین بیژنی با اشاره به اتوبوس‌های موجود در شهر تهران گفت: در حال حاضر 5 هزار دستگاه اتوبوس بلیتی، 740 دستگاه اتوبوس ریالی و 2 هزار و 400 دستگاه مینی بوس مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی‌را یاد آور شد و گفت: در سه ماهه تابستان کاهش سفرهای شهری امری عادی است. اما با آغاز مهرماه در حدود 3 میلیون سفر شهری به این حجم افزوده می‌شود که باید برای آن آمادگی داشته باشیم.

از سوی دیگر  در حالی که مصرف بنزین روز جمعه به 8/54 میلیون لیتر رسیده بود، خبرگزاری فارس اعلام کرد، رکورد کاهش مصرف بنزین در روز شنبه هفته جاری با ثبت عدد 2/53 میلیون لیتر، بار دیگر شکسته شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌ نیز از کاهش 15 درصدی ترافیک و 28 درصدی تصادفات همزمان با آغاز سهمیه بندی بنزین خبر داد.

سردار رویانیان گفت: بر اساس آمارهای موجود ترافیک تهران در این مدت 15 درصد و ترافیک سایر شهرهای بزرگ حدود 20 درصد کاهش یافته است. 

رویانیان با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پیگیری کارت هوشمند سوخت آژانس‌ها در مراکز استان‌های کشور هشدار داد: تمام آژانس‌ها در صورتی که ظرف هفته آینده نرخ‌های خود را به سطح قانونی و متعارف نرسانند به شدت با آنها برخورد می‌شود.[جزئیات بیشتر]

مدیر طرح کاهش آلودگی هوای تهران نیز با ارائه آمار و اطلاعات، از کاهش 25 درصدی منواکسید کربن در هوای تهران خبر داد و افزود: پیش بینی ما برای کاهش 25 درصدی سفرهای غیرضروری با سهمیه بندی بنزین نیز درست درآمد و ایستگاه‌های ما نیز دقیقا این موضوع را تایید کردند.

فتح الله امی‌با اشاره به مزایای سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: سهمیه بندی بنزین موجب خواهد شد که در سال 130 هزار تن آلودگی هوا کاهش یابد و از نظر خسارت زیست محیطی به دلیل کاهش 25 درصدی سفرهای درون شهری و کاهش مصرف سوخت نیز 65 میلیون دلار خسارت زیست محیطی کاهش می‌یابد.

کد خبر 25579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز