یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

افزایش تیراژ تولید و فروش نقدی و پیش فروش خودروهای داخلی و چشم‌انداز مثبت مذاکره خودروسازان ایرانی با همتایان فرانسوی زمینه شکست قیمت‌های کاذب خودرو در حاشیه بازار را فراهم کرد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز فروش گسترده نقدی و پیش فروش محصولات این شرکت بدون هیچ‌گونه افزایش قیمت خبر داد.به گفته عبدالله بابایی از روز یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه عرضه گسترده انواع محصولات ایران خودرو آغاز شده و مردم می‌توانند بدون هیچ نگرانی از افزایش قیمت‌ها، خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

در این طرح خودروهای سمند، 206، 405، پارس وتندر90 به‌صورت فوری با موعد تحویل 30روزه عرضه خواهد شد. روز گذشته حسن زمانی افشار، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل از کاهش یک تا 1.5 میلیون تومانی قیمت خودرو در حاشیه بازار خبر داد. همچنین تازه‌ترین خبرها حاکی از افزایش تیراژ تولید برخی خودروهای سواری مانند تندر90 و انواع وانت است؛ به‌نحوی که در فروردین‌ماه امسال تولید انواع وانت در کشور 107درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر چشم‌انداز مثبت مذاکرات هسته‌ای موجب شده تا پس از مذاکرات مسئولان پژو با ایران خودرو و گسترش همکاری‌های رنوی فرانسه با خودروسازان ایرانی، اکنون سیتروئن نیز خواستار بازگشت به ایران شود. بنا بر اعلام منابع خبری خارجی شرکت‌های پژو، رنو و سیتروئن در حال از سرگیری روابط خود با خودروسازان ایرانی هستند. یک مقام آگاه در شرکت سایپا نیز مذاکرات سیتروئن با این گروه خودروسازی برای بازگشت به ایران را تأیید کرد و گفت: این مذاکرات پس از حضور شرکت‌های خودروسازی در همایش صنعت خودرو آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

کد خبر 259215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز