سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

ناتوانی خودروسازان برای افزایش عرضه و تثبیت قیمت خودرو در حاشیه بازار، موجب سردرگمی مشتریان شد.

خودرو

به‌رغم تکالیف شورای سیاستگذاری خودرو بر عرضه 20درصد خودروهای تولید داخل به شیوه فروش نقدی و اعلام مدیرعامل ایران‌خودرو مبنی بر فروش 20هزار محصول شرکت مذکور ظرف 15روز، نابسامانی فروش اینترنتی موجب شد تا مشتریان بهره‌چندانی از نخستین فروش نقدی این خودروها نبرده و بازهم خودروهای عرضه‌شده نصیب دلال‌ها و واسطه‌های بازار شود.

تفاوت قابل توجه قیمت مصوب و حاشیه بازار موجب هجوم خریداران به سامانه اینترنتی و نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات ایران خودرو شد. با وجود اعلام مسئولان مبنی بر فراهم شدن امکان خرید برخی انواع پژو، سمند و تندر90 به شیوه فروش نقدی و تحویل 30روزه از ساعت 10صبح روز یکشنبه هفته‌جاری، مشتریان پس از مراجعه به این سامانه با پیغام مشکل فنی روبه‌رو می‌شدند. همچنین فروش خودرو در نمایندگی‌های مجاز نیز متوقف شده و اغلب این نمایندگی‌ها از ثبت نام متقاضیان به بهانه مشکلات سامانه فروش خودداری می‌کردند.

تنها دستاورد این شیوه فروش که قبلا نیز با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عرضه قطره چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی به‌کار گرفته شده بود، سهم بیشتر دلال‌ها و واسطه‌ها از مابه‌التفاوت قیمت مصوب و حاشیه بازار خودرو، سردرگمی مردم و تصدیق ناکارآمدی سیاست‌های تنظیم بازار خودرو است.

گرچه روز دوشنبه هفته جاری مشکلات این سامانه فروش رفع و امکان ثبت نام متقاضیان فراهم شده اما با توجه به محدودیت عرضه برخی انواع خودروها بازهم مشتریان واقعی قادر به خرید خودرو به قیمت مصوب نخواهند بود.

کد خبر 259344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز