جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه پائیزی در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در تهران برگزار شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: مردم بیدار، هوشیار، استکبار ستیز و ادامه دهنده راه شهدا و امام (ره) با شعور بسیار بالای خود آنچنان اقتدار و صلابتی به روسای جمهوری می دهند که وقتی به نمایندگی از ملت به سازمان ملل می‌روند، آنجا چهره کریه استکبار و ظلم آنها به ملت‌های مستقل و به ویژه عنادی که با اسلام و ایران دارند، را به خوبی افشاگری و پیام مقاومت و ایستادگی ملت را در جهان منعکس می‌کنند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به همه امت که با تمام وجود در این هشت سال، دفاع جانانه کردند تبریک می گویم.

وی به وحدت و ایمان در جامعه اشاره کرد و گفت: می توان با این ویژگی ها به هر مشکلی فایق آمد و هر مانعی را از جلوی پا برداشت.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: از مهدکودک‌ها نباید غافل شد، دوران کودکی مقطع حساسی است، شکل گیری شخصیت کودک در دوران کودکی همچون نوشتن بر روی سنگ است که پاک نمی‌شود.

صدیقی تاکید کرد: باید جریان جبهه و دفاع مقدس به زبان کودکی، زبان دبستان و دبیرستان و دانشگاه در متون درسی گنجانده شود و هنرمندان، حماسه هنر بیافرینند و جبهه را در فیلم‌ها، تئاتر و سینماها احیا کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که دست به قلم بردند و آنچه در خصوص جبهه و شهدا نوشتند، پرمشتری و اثرگذارترین محصول بود، ادامه داد: باید این مساله استحصال شود، نه برای نسل ما بلکه برای نسل‌های آینده و صدور به کشورهای دیگرجهت توسعه مقاومت‌ها و ساختن فرهنگ استکبار ستیزی، خودباوری، توکل، توسل تحت لوای پرچم ولایت.

امام جمعه موقت تهران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: پیام ملت ایران این است که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست. در اوج اقتدار با صلابت کامل، مذاکره نشانه منطقی بودن ما و اتمام حجتی است که دنیا بداند ما حرف برای گفتن داریم و از مذاکره نمی‌هراسیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به طرف‌های مقابل خود اعتماد نداریم.

صدیقی با بیان اینکه مذاکره جز اتمام حجت و روشنگری در فضای بین‌المللی ثمره‌ای ندارد، گفت: چون طرف ما اهل منطق نیست، قانون شکن و عهد شکن است، بدقول، مستکبر و خود بزرگ بین است و فضایی برای دیگران باور ندارد، نه خدا و نه دینی را قبول دارد، نه به قوانین بین‌المللی پایبند است، مقاومت تنها پاسخ به چنین جرثومه قانون شکن مستکبر است.

وی افزود: رعایت خطوط قرمز خواست قاطبه ملت ایران است، مساله آب سنگین اراک قابل تغییر نیست، ادامه غنی‌سازی و نیاز ما را نباید دشمن تعیین کند، ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. همان سوهایی که رهبر انقلاب بیان فرمودند نیاز فعلی ما است.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: آنها می‌گویند مساله فردو در تیررس ما نیست، باید جایی فعالیت هسته‌ای شما انجام شود که هرگاه ما خواستیم آن را بزنیم، تا چه حد حماقت، بی‌حیایی و پررویی را شاهدیم، چه بگوییم در برابر یک مشت درنده وحشی که رویشان می‌شود در جامعه بشری اینگونه قلدری و باج‌خواهی کنند.

صدیقی خطاب به ملت ایران تصریح کرد: مطمئن باشید همانطور که در جنگ ثابت کردید، مقاومت اعجاز و درهای بسته را باز می‌کند، پیروزی قطعی از آن کسانی است که در سنگر مقاومت استقرار پیدا کردند و آینده از آن شما است.

صدیقی با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: به مردم مقاوم و انقلابی یمن این پیروزی را تبریک می‌گوییم، پیام ملت ایران این است که این آغاز پیروزی شما است.

وی به مشکل کم آبی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشحال نیستیم که وزیر نیرو مدام هشدار می‌دهد که آب سدها در حال فروکش کردن است. از همه می‌خواهیم که برای رفع این مشکل و نزول رحمت الهی دعا کنند.

  • امامت و ولایت متکی به انتخابات و صندوق‌های رای نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: امامت و ولایت یک امر قراردادی بوده و متکی به دوره انتخابات و صندوق‌های رای نیست.

ججت الاسلام صدیقی اظهار کرد: در امامت و ولایت یک نوع هماهنگی وجودی و سنخیت، دلبری و دلدادگی و جذبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در ولایت هم محبت و گرایش وجود دارد و هم حاکمیت ظاهری است که تولیت و متولی شدن در آن مستتر است.

امام جمعه موقت تهران ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای بهبودی و شفای رهبر معظم انقلاب به دلیل بیماری چند روز گذشته ایشان، اضافه کرد: هم درد و هم درمان از آن خداوند است و گاه این دردها چه شیرینی‌ها به همراه دارد.

خطیب جمعه تهران گفت: دیدید که چه طوفانی از عواطف، احساسات، مناجات‌ها و توسل‌هایی که در سطح امت اسلامی وسیله تقرب به خدا شد، دل‌هایی به این خاطر شکسته شد و چه قربانی‌ها نثار کردند. از هر گروهی عده‌ای توفیق پیدا کردند به زیارت رهبر معظم انقلاب در بیمارستان نایل شدند و آنهایی هم که توفیق دیدار حضوری نداشتند، دلشان بیشتر از سابق مرتبط شد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خداوند متعال بار دیگر با این فرجه و فرصت، جهان بشریت را متوجه پدیده نو و جدیدی کرد که با حدوث انقلاب محقق شد و آن همانا ارتباط امامت و امت است.

کد خبر 273087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha