همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی محلی در چین می‌گویند دو نفر در فوجان، ایالت شرقی این کشور، به علت سویه H۷N۹ ویروس آنفلوآنزای پرندگان درگذشته‌آند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات فوجان تایید کرده‌اند که ۱۵ مورد ثابت‌شده آنفلوآنزای پرندگان از شروع سال ۲۰۱۵ در این ایالت رخ داده است، اما درباره زمان مرگ این دو بیمار اظهار نظری نکرده‌آند.

یک عفونت انسانی دیگر هم روز جمعه ۱۷ ژانویه در ایالت مجاور جینگ‌شی گزارش شد، و در همین حال شهرداری‌ شانگهای و ایالت مجاور آن، ژی‌جیانگ، هم از مواردی از آنفلوآنزای پرندگان در این زمستان خبر دادند.

موارد عفونت با این ویروس در سال ۲۰۱۴ در چین افزایش یافته است و آماری که مقامات بهداشتی در پکن گردآوری کرده‌اند، بیانگر ۳۱۰ مورد تشخیص‌داده شده این بیماری در سرزمین اصلی چین تا ۱۰ دسامبر از جمله ۱۳۲ مورد مرگ است. یک مرگ دیگر به علت آنفلوانزای پرندگان هم در ۲۹ دسامبر گزارش شده است.

این کشور در سال ۲۰۱۳ هم از ماه مارس به بعد ۴۶ مورد مرگ و ۱۴۴ مورد ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان گزارش کرده بودند.

شیوع این ویروس این نگرانی را ایجاد کرده است که جهش یافتن ویروس ممکن است انتقال آسان انسان به انسان این ویروس را امکان‌پذیر کند و به همه‌گیری جهانی بیماری بینجامد.

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که مقامات تایوانی اعلام کردند ۲۲ هزار قطعه دیگر از طیور را روز شنبه ۱۸ ژانویه پس از مثبت شدن آنها از لحاظ سویه H5 این ویروس در این جزیره معدوم کرده‌آند. بیش از ۲۰۰ هزار قطعه پرنده در طول فقط یک هفته در تایوان معدوم شده‌اند.

تایوان در هفته گذشته چندین مورد شیوع ویروس H5N2 را در میان ماکیان گزارش داده است، اما تا به حال موردی از ابتلا به ویروس بالقوه مرگبار H5N1 را که قابل انتقال به انسان است، در این جزیره یافت نشده است. مقامات این جزیره در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ اعلام کرده بودند که طیور قاچاق‌شده از سرزمین اصلی چین به تایوان از لحاظ ویروس H5N1 مثبت شده‌اند.

کد خبر 284492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha