همشهری آنلاین: وزارت بهداشت مصر روز دوشنبه ۱۸ ژانویه (۲۹ دی) اعلام کرد یک زن و بچه در این کشور به علت ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ در این کشور درگذشته‌‌اند و به این ترتیب شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری در سال جاری به پنج نفر رسیده است.

bird flu

به گزارش رویترز حسام عبدالغفار، سخنگوی وزیر بهداشت مصر، اعلام کرد که یک زن ۴۷ ساله در صبح روز دوشنبه در ایالت السیوط و یک بچه شش ساله در بعدازظهر دوشنبه در ایالت مینیا به علت آنفلوآنزای پرندگان درگذشتند.

هر دو ایالت السیوط و مینیا مناطق روستایی هستند که در سال گذشته هم مواردی از ابتلای انسانی آنفلوانزای پرندگان در آنها رخ داده بود.

وزارت بهداشت مصر همچنین اعلام کرد یک بیمار دیگر مبتلا به انفلوآنزای پرندگان در این کشور در حال درمان است، و به این ترتیب شمار کلی موارد این بیماری در سال جاری تاکنون به ۲۰ مورد رسیده است. به گفته عبدالغفار این موارد شامل پنج مورد مرگ، شش مورد بهبودی و ۹ مورد می‌شود که هنوز در دست درمان هستند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جهشی در شمار موارد عفونت H5N1 در مردم مصر رخ داده است، اما به نظر نمی‌رسد که تغییر ژنتیکی عمده‌ای در سویه ویروس آنفلوآنزا که توضیح‌دهنده افزایش موارد عفونت انسانی باشد، رخ نداده است.

دست کم ۱۰ نفر در سال ۲۰۱۴ به علت ابتلا به این بیماری در مصر درگذشتند.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که در فاصله ۴ دسامبر تا ۶ ژانویه ۱۸ مورد جدید عفونت H5N1 ثابت‌شده در آزمایشگاه، از جمله ۴ مورد مرگ و میر، رخ داد که بالاترین شمار ماهانه موارد عفونت انسانی در این کشور بوده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تا هنگامی که ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان در میان ماکیان در گردش هستند، خطر عفونت‌های تک‌گیر و خوشه‌های کوچک موارد انسانی وجود دارد.

موارد عفونت انسانی H5N1 عمدتا در مناطق روستایی در جنوب این کشور رخ می‌دهد که روستاییان خودشان ماکیان را پرورش می‌دهند و ذبح می‌کنند.

کد خبر 284754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha