سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت مصر روز دوشنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) ۲۰۱۴ مرگ یک زن مصری مبتلا شده به ویروس H۵N۱ آنفلوآنزای پرندگان را پس از تماس با پرندگان آلوده - دومین مرگ ناشی از این این بیماری در سال ۲۰۱۴ - را اعلام کرد.

به گزارش رویترز حسام عبدالغفار گفت مصر هفت مورد ابتلا به این ویروس- شامل دو مورد مرگ ناشی از آن- را در سال جاری شناسایی کرده است. او گفت آخرین مورد مرگ ناشی از ویروس H5N1 آنفلوآنزای پرندگان یک زن ۱۹ ساله بود و در بیمارستان در منطقه جنوبی السیوط درگذشت.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت از سال ۲۰۱۳ تا ۲ اکتبر ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که ۶۶۸ مورد ثابت‌شده عفونت انسانی با H5N1 رسما گزارش‌شده از ۱۶ کشور رخ داده است. ۳۹۳ نفر از این موارد گزارش‌شده درگذشته‌اند.

وزارت بهداشت مصر قبلا در بیانیه‌‌ای کشف بیماری را در یک زن ۳۰ ساله در منطقه جنوبی منیا اعلام کرده بود، و به این ترتیب شمار موارد ثابت‌شده بیماری در این کشور به هفت مورد می‌رسد.

براساس بیانیه یکی از مبتلایان دیگر به آنفلوآنزای پرندگان یک کودک سه ساله است که در معرض پرندگان آلوده قرار داشته است و اکنون حال عمومی خوبی دارد. سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که در هر جایی که ویروس‌های آنفلوآنزای پرندگان در ماکیان در گردش هستند،

خطر بروز عفونت‌های تک‌گیر یا خوشه‌های کوچک موارد ابتلای انسانی به خصوص در افرادی که در معرض پرندگان دارای عفونت ویروسی یا محیط‌های آلوده هستند، وجود دارد.

موارد عفونت با H5N1 در مصر عمدتا در نواحی محروم روستایی در جنوب این کشور یافت شده است که در آن روستاییان به خصوص زنان ماکیان را در خانه نگه می‌دارند و ذبح می‌کنند.

کد خبر 278247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha