همشهری آنلاین: مقامات هنگ‌کنگ می‌گویند پس از کشف ویروس آنفلوآنزای ماکیان H۷N۹ در یک محموله وارداتی طیور از سرزمین اصلی چین حدود ۲۰هزار مرغ را معدوم خواهد کرد.

chickens

به گزارش فرانس پرس این نتایج مثبت درست چند روز پس از آن به دست می‌آید که مقامات این شهر جنوبی چین به دنبال نگرانی عمومی درباره ایمنی واردات به خصوص از سرزمین اصلی چین به آزمایش گسترده طیور زنده وارداتی پرداختند.

از هنگامی که برای نخستین بار در ماه دسامبر عفونت با این ویروس در هنگ کنگ اعلام شد، دو نفر به علت عفونت با آن فوت کرده‌اند.

روز جمعه گذشته مقامات این شهر به آزمایش سرولوژیک برای آنفلوآنزای ماکیان H7 در طیور زنده پرداختند و به زودی گروهی از مرغ‌ها را یافتند که از لحاظ عفونت با این ویروس مثبت بودند..

اکنون دولت این شهر تصمیم گرفته است که همه طیور زنده در این بازار عمده‌فروشی را که شمار کلی آنها به ۲۰ هزار قطعه می‌رسد، معدوم کند و این بازار را «منظقه عفونی» اعلام نماید.

شیوع ویروی آنفلوآنزای H7N9 از فوریه ۲۰۱۳ در چین آغاز شد و این نگرانی را برانگیخت که جهش این ویروس به اشکال دارای توانایی انتقال آسان‌تر انسان به انسان بالقوه به همه‌گیری جهانی آن بنیجامد.

کد خبر 247591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز