سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پیشین شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا پیشنهاد بازسازی خانه خاندان ثقفی را مطرح کرد.

 

به گزارش ايسنا، احمد مسجدجامعی  در جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به سالروز درگذشت خدیجه ثقفی همسر گرامی امام خمینی (ره)، گفت: در تهران خانه‌ای به نام زنان نداریم و تنها خانه پروین اعتصامی است که آن هم در حال تخریب شدن است.

وی با اشاره به تاریخ خاندان ثقفی، آنها را یکی از خانواده‌های قدیمی و ریشه‌دار شهر تهران عنوان کرد و گفت: خانه آنها در یکی از محلات قدیمی تهران است که تملکی در آن صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد با اعتبارات منطقه‌ای نیز بتوان این خانه را خریداری کرد.

مسجدجامعی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود این خانه توسط شهرداری منطقه خریداری و به کانون فرهنگی و ادبی تبدیل شود، گفت: نقشه این ساختمان موجود است.

همچنین مسجدجامعی در پاسخ به سخنان چمران مبنی بر اینکه متاسفانه این خانه تخریب شده است ، گفت: نقشه این سازه موجود و خوشبختانه فضای داخلی آن نیز حفظ شده است. به نظر می‌رسد با کمک بیت امام و مهندسان می‌توان این خانه را مجددا بازسازی کرد.

وی در ادامه تذکر پیش از دستور خود با اشاره به برخی سخنان درخصوص پر شدن سدهای تهران در پی بارندگی‌های اخیر گفت: بعید می‌دانم که در طی بارندگی‌های اخیر سدهای تهران پرآب شده باشند.

کد خبر 292162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha