اعتراض عاملان اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان درخصوص قرار بازداشت موقتشان در دادگاه کیفری پذیرفته شد و آنها به‌زودی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون‌تومانی آزاد خواهند شد.

حوادث داخلی

2 متهم كه عمو و برادرزاده هستند، تا پيش از اين با قرار بازداشت موقت زنداني بودند.ماجراي اين اسيدپاشي به آذرماه سال گذشته برمي‌گردد. شب حادثه 2 موتور‌سوار كه نقاب به چهره داشتند، در تاريكي شب به دكتر سيامند انوري، مدير بيمارستان ضيائيان اسيدپاشيدند و گريختند.

در اين حادثه به چشم چپ دكتر انوري آسيب جدي وارد شد؛ طوري كه ساعتي بعد از حادثه او در بيمارستان فارابي تحت عمل جراحي قرار گرفت. در چنين شرايطي جست‌و‌جوي كارآگاهان با دستور قاضي حسين‌پور، بازپرس شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران براي شناسايي عاملان اسيدپاشي شروع شد و آنها در نخستين اقدام به تحقيق از قرباني حادثه كه روي تخت بيمارستان بود، پرداختند. هرچند او در ابتدا گفت كه با هيچ‌كس خصومت ندارد اما وقتي سؤال و جواب‌ها ادامه يافت مشخص شد كه او با يكي از پزشكان بيمارستان دچار مشكل شده است.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين پزشك بارها با دكتر انوري درگيري لفظي پيدا كرده بود و كاركنان بيمارستان نيز مي‌دانستند اين 2نفر با يكديگر ميانه خوبي ندارند. در همين حال وقتي مكالمات تلفني فرد مظنون مورد بررسي قرار گرفت، مشخص شد كه او با برادر‌زاده 21ساله‌اش روز حادثه بارها تماس گرفته و ممكن است برادرزاده‌اش همدستش باشد.

بنابراين عمو و برادرزاده‌اش بازداشت شدند و سرانجام برادرزاده دكتر در بازجويي راز اسيدپاشي را فاش كرد. متهم كه دانشجوي يكي از دانشگاه‌هاي معتبر بود، گفت: مدتي قبل عمويم با من تماس گرفت و گفت با يكي از همكارانش در بيمارستان اختلاف پيدا كرده و مي‌خواهد او را گوشمالي بدهد. عمويم جراح و متخصص بود و از 4سال قبل در بيمارستان ضيائيان كار مي‌كرد. او ابتدا چند سمت در آنجا داشت اما اين اواخر فقط از يكي از تخصص‌هايش استفاده مي‌شد و به همين دليل از شرايط كاري‌اش ناراضي بود. عمويم گفت مي‌خواهد مدير بيمارستان را با مقداري اسيد بترساند. او به من پول داد تا يك موتورسيكلت پولسار و مقداري اسيد بخرم. من هم به جاي اسيد محلول لوله باز‌كن خريدم و مقداري آب هم داخلش ريختم تا اثرش كم شود.

وي ادامه داد: شب حادثه دكتر انوري را تا نزديكي خانه‌اش تعقيب كرديم. همان موقع بود كه عمو گفت حالا وقتش است. عمويم پياده شد و با وسيله‌اي شبيه فشفشه به سر دكتر زد. آنها با يكديگر درگير شدند. عمويم قبلا گفته بود خودم اسيد را مي‌پاشم اما در آن لحظه به من گفت زودباش كار را تمام كن. من هم بطري اسيد را از داخل كيفم درآوردم و روي صورت دكتر انوري ريختم و فرار كرديم. در ادامه طراح اين نقشه اسيدپاشي كه پزشكي 40ساله و عضو هيأت علمي دانشگاه بود، در بازجويي‌ها انگيزه خود را انتقام‌جويي از مدير بيمارستان عنوان كرد.

وي گفت: من در بيمارستان احساس مي‌كردم مورد ظلم واقع شده‌ام. به‌دليل گزارش‌هايي كه دكتر انوري عليه من تهيه مي‌كرد، وضعيت شغلي مناسبي نداشتم. تلاش كردم مشكلاتم را برطرف كنم اما وقتي فهميدم اين تلاش‌ها نتيجه‌اي نمي‌دهد تصميم گرفتم با اسيدپاشي دكتر انوري را گوشمالي دهم.

بعد از تكميل تحقيقات، عاملان اين اسيدپاشي با قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس حسين‌پور به زندان منتقل شدند. آنها مدتي قبل به قرار بازداشت موقت اعتراض كردند كه پرونده آنها براي رسيدگي به اعتراضشان به شعبه‌1142 دادگاه كيفري 2 فرستاده شد. پس از انجام بررسي‌ها سرانجام اعتراض هردو متهم پذيرفته و قرار بازداشت موقت به قرار وثيقه تبديل شد. بدين‌ترتيب پرونده مجددا به شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران بازگشت و قاضي حسين‌پور براي هركدام از آنها قرار وثيقه 500ميليون توماني صادر كرد و عمو و برادرزاده با سپردن وثيقه از زندان آزاد خواهند شد.

کد خبر 307654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha