همشهری آنلاین: یافته‌های پروژه اخیر انجمن آموزش و پژوهش روابط عمومی اروپا در هنگ کنگ ارائه شده است.

انجمن آموزش و پژوهش روابط عمومی اروپا

نظارت بر ارتباطات آسیا و اقیانوسیه 16 - 2015 بر اساس پاسخ 1200 متخصص ارتباطات به بررسی وضع موجود و چالش‌های ارتباطات راهبری 23 کشور منطقه می‌پردازد.

به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گلوبال الاینس، در حال حاضر رسانه های اجتماعی تقریبا با رسانه‌های سنتی از نظر درک اهمیت آسیا و اقیانوسیه برابر می باشند، در حالی که7 5٪ از متخصصان ارتباطات، رسانه های اجتماعی را مرتبط می نامند، در مقابل 76.5٪ اعتقاد به اهمیت روابط مطبوعاتی با رسانه های سنتی دارند. ارتباطات آنلاین از طریق وب سایت، اینترانت، و ایمیل نیز تا حدودی حایز اهمیت تر (73.6٪) از روابط رسانه ای با روزنامه ها و مجلات آنلاین (73.2٪) می‌باشد.

با توجه به نظارت بر ارتباطات آسیا و اقیانوسیه، زمانی که متخصصین ارتباطات به سه سال آینده تا سال 2018 می نگرند، تنها 46.9٪ روابط رسانه های سنتی را با رسانه های چاپی و 53.7٪ روابط رسانه ای و رادیو و تلویزیون را حایز اهمیت ارزیابی می کنند. در مقایسه، 92.2٪ رسانه های اجتماعی همچون وبلاگ ها، توییتر، ویبو، و غیره را برای ارتباطات استراتژیک ارزشمند می بینند و 85.6٪ طرفدار وب سایت، اینترانت و ایمیل می باشند. ارتباطات موبایلی که از برنامه های کاربردی تلفن همراه و وب سایت تلفن استفاده می کند در آینده ای نزدیک در این حوزه پیشگام خواهند شد: 93.7٪ از پاسخ دهندگان آنها را در سال 2018 مهم ارزیابی کرده‌اند.

با توجه به یافته های متخصصین ارتباطات در آسیا و اقیانوسیه که رسانه های اجتماعی و ارتباطات تلفن همراه و همچنین سطوح متوسط مهارت های رسانه های اجتماعی و دانش گزارش شده را به عنوان مهم ترین پیشرفت در این زمینه در نظر گرفته اند. شاید تعجب آور نباشد که مقابله با تکامل دیجیتال و وب سایت اجتماعی در طول سه سال آینده به عنوان مهم ترین مسئله برای مدیریت ارتباطات در آسیا و اقیانوسیه درنظر گرفته شده است (53.1٪). در آسیا و اقیانوسیه، برقراری پیوند بین ارتباطات و استراتژی کسب و کار از جمله نشان دادن سهم ارتباطات در نتایج سازمانی به عنوان دومین مسئله ی حایز اهمیت برای این حرفه دیده می شود(41.0٪).

دکتر انسگر زرفاس، رئيس انجمن آموزش و پژوهش روابط عمومی اروپا و یکی از پژوهشگران، توضیح داد که: پژوهش ها نشان می‌دهد اختلاف بین جاه طلبی های مختصصین ارتباطات پابرجا می‌ماند تا با تکنولوژی به رقابت برخاسته و ارزش تلاش ها و اجرای روزانه ارزیابی چنین اثراتی را نشان می دهد. دپارتمان ارتباطات عالی در بکارگیری بینش های اندازه گیری بهتر می باشد. آنها از این بینش ها به گونه ای موثرتر برای مدیریت راهبردی کار خود استفاده می کنند.

نظارت بر ارتباطات آسیا و اقیانوسیه سال 16-2015 به طور مشترک با انجمن مدیران ارتباطات آسیا و اقیانوسیه (APACD)، دانشگاه علوم کاربردی کوآدریگا و انجمن آموزش و پژوهش روابط عمومی اروپا (EUPRERA) وضع موجود و روند مدیریت ارتباطات را در سراسر آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر 316419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha