شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: اگر دائم از همسرتان می‌شنوید که «من هم توی زندگی حقی دارم و برای زندگی است که باید کار کرد نه برعکس» نشان می‌دهد که شما نیاز به مهارت تنظیم رابطه بین زندگی کاری و خانوادگی دارید تا هم به احساس رضایت در خودتان برسید و هم رابطه با همسرتان را گرم نگه دارید.

زندگی شاد

چطور بايد خستگي را پشت در خانه گذاشت و با شادي به نيازهاي همسر جواب داد؟

  • مردانه خاطره سازي كنيد

شاد كردن دل همسر با وجود خستگي‌هاي كار يعني راضي شدن تمام خانواده. تمرين رها شدن از خستگي براي ارضاي نيازهاي همسر، رضايت از زندگي و نشاط خود شما را هم بالا مي‌برد و خستگي كارتان را هم در كمترين زمان از بين مي‌برد. با راهكارهايي كه در ادامه مي‌خوانيد مي‌توانيد در رابطه با همسرتان معجزه كنيد:
براي نحوه ورودتان به خانه به‌طور ويژه فكر كنيد. همانطور كه مي‌توانيد پيش رئيس‌تان نقش سرحال و بشاش بودن را بازي كنيد در لحظه ورود به خانه هم لبخند بزنيد و با صداي بلند و شاد سلام كنيد تا اين عادت خوبتان خاطره‌اي از شما در ذهن همسرتان شود. همسرتان قبل از ورود شما چه كارهايي در خانه انجام داده است؟ آنها را بيان كنيد تا همسرتان بداند كه زحمت او را درك مي‌كنيد. كمك در انجام كارهاي همسرتان معجزه مي‌كند. مي‌توانيد با حسرت بگوييد كه فقط توانستم سفره را جمع كنم اما كاش توان كمك بيشتر را هم پيدا كنم. از تكرار كلمه خسته‌ام به‌شدت دوري كنيد تا ابهت مردانه شما همسرتان را دلگرم كند. به او بگوييد كه دوستت دارم تا به قول پيامبر عزيز اسلام، اين حرف‌تان هيچ وقت از ذهنش بيرون نرود. شب‌ها ساعتي را بدون حضور موبايل و تلويزيون با هم حرف بزنيد. براي تعطيلات آخر هفته با هم برنامه‌ريزي كنيد و به آن پايبند باشيد. اين برنامه‌ريزي هفتگي توان و تحمل و قدرت روحي همسرتان را بالا مي‌برد.

  • سوختي براي روشن نگه داشتن چراغ خانه

به زن مي‌گويند ريحانه چون روحيه‌دهنده است. اگر بيرون از خانه شاغل هستيد يا سرگرم نگهداري و تربيت فرزندان، احتمالا روزهايي مي‌شود كه خستگي‌تان امكان حضور شادتان را در خانه كم مي‌كند. اگر مي‌خواهيد حضورتان خستگي همسرتان را كم كند و احساس رضايت از خودتان را بالا ببرد اين راه‌حل‌ها را تمرين كنيد:
1- اولويت‌هاي زندگي‌تان را هميشه بشناسيد تا بدانيد در هر موقعيتي حضور شما كجا مؤثر‌تر است؛ مثلا در سال‌هاي اول بعد از ازدواج خانه مهم‌تر است يا كار؟ ساعت خواب و بيداري و غذايتان را هماهنگ كنيد تا سلامت جسم‌تان بتواند دغدغه‌هاي روحي‌تان را تحمل كند و عامل ضعيف شدن‌تان نشود. در همه لحظاتي كه براي همسر و زندگي‌تان مشغول تلاشيد بدانيد كه خدا به شما وعده رحمت داده است. كسي هم كه مشمول رحمت خدا باشد در آن لحظه حتي اگر در حال كار ساده‌اي مثل جابه‌جايي وسايل باشد مورد عذاب قرار نمي‌گيرد. توقع‌تان را از همسرتان كم كنيد. نياز نيست تا بي‌توقع بودنتان را به او هم بگوييد اما اگر غرق كار شده است كم‌كم هوشيارش كنيد، خوبي‌هايش را بارها تحسين و ضعف‌هايش را در خلوت به او گوشزد كنيد. مي‌توانيد بگوييد كه كمك او براي شاد‌تر بودنتان چه فوايدي براي خودش دارد. چند دقيقه در روز هم كه شده مال خودتان باشيد؛ فكر كنيد، كتاب بخوانيد، به چيزهاي خوب فكر كنيد و... . براي تخليه همه خستگي‌هاي‌تان منتظر آمدن همسر نباشيد. گرماي ايمان را در دلتان بيشتر كنيد تا رابطه با همسرتان گرم‌تر و بدون چشمداشت باشد.

کد خبر 324120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha