همشهری آنلاین: خدمات توانبخشی، آموزشی و نگهداری، نقطه قوتی برای بازدید و تهیه گزارش برای اصحاب رسانه میهمان در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز گردید.

کهریزک

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، جمعی از کارکنان روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک همراه با اصحاب رسانه برای بازدید میهمان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز شدند.

میهمانان با مشایعت روابط عمومی برای آشنایی با خدمات و گروه های تحت پوشش، در سالن جلسات حضور بهم رسانیدند و مدیر آسایشگاه دکتر افشین وجدانی روشن توضیحاتی را بدین شرح ارائه نمودند: در سال 1380 با همت خیّرین ونیکوکاران و بر پایه دانش و تجربه عملی آسایشگاه کهریزک تهران و با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی وپزشکی و مداخلات وسیع توانبخشی جامعه نگر، پروژهآسايشگاه واقع در محمدشهر کرج عملیاتی گردید.

این مجموعه در زمینی به مساحت 80000 متر مربع و با 60000 متر مربع زیر بنا در 7 مجموعه تخصصی متمرکز در دوسایت پردیس شرقی و پردیس غربی گردید که مجموع ساختمان‌ها راه‌اندازی شده در حال حاضر 3 مرکز جامع با خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل، آموزش وتوانبخشی روزانه، توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی برای سه گروه مددجوی کودکان معلول ذهنی، معلولان جسمی حرکتی، سالمندان دایر می‌باشد که در کنار این مراکز، کلینیک شبانه روزی دکتر حکیم‌زاده در تمامی ساعات ارائه دهنده خدمات کلینیکی می‌باشد و مجموعه ساختمان گلها که به منظور حفظ شأن و کـرامتانسانـی سالمندان نیکوکاری که کمکهای شایان توجه ای نموده اند با سوئیت های کاملا مجهز می باشد.

ساختمان رز (مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان زن) و ساختمان لاله ( مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان مرد) در حال حاضر به عنوان پروژه های در حال ساخت می باشد تا به امید کمکهای خیرخواهانه خیّرین در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

مدیر آسایشگاه در حین توضیحات به سوالات میهمانان نیز در خصوص تعداد مددجویان ، سرانه نگهداری هر کدام از مددجویان به تشریح توضیح دادند و پس از آن برای بازدید به بخش ها مراجعه نمودند.

با توجه به اینکه کهریزک استان البرز در گروه کودکان معلول ذهنی با بیماری های فلج مغزی ، سندروم دان ، اوتیسم و بقیه مشکلات تحولی هوشی ... فعالیت های مراقبتی، پرستاری ،توانپزشکی و توانبخشی می باشد کـه با ارایه مـراقبت هایویـژه از بروزتشنج و افزایش ناهنجاری‌های جسمی و ذهنی کودکان امکان ارایه کمک و پیشرفت کلامی، رفتاری، حرکتی و... آنان را میسر می‌سازد و در مرکز توانبخشی و آموزش روزانه و مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی کودکان معلول ذهنی ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی ویژه به کودکان با اختلال اوتیسم مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت و آنها با توضیحات مدیر مرکز از نوع آموزش و مشکلات این کودکان اوتیسم مطلع گردیدند.

در پایان همانند تمامی بازدید کنندگان مشتاق همکاری و همیاری با مجموعه کهریزک البرز بودند تا بتوانند گامی برای کودکان معلول کهریزک بردارند.

کد خبر 353291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha