رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: نخستین اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی همچنین می‌تواند به یک تشکل و اتحادیه دائمی تبدیل شود تا موجب انتقال تجربیات قضائی بین کشورهای مسلمان و بسط همکاری‌های بین این کشورها شود.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار با رئیس شورای‌عالی قضائی عراق با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی در تهران گفت: مشترکات حقوقی و قضائی یکی از اصلی‌ترین محورهایی است که می‌تواند کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کند و جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این اجلاس عزم و اراده خود را برای گسترش همکاری‌های همه جانبه میان مسلمانان بار دیگر به جهانیان نشان می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه گفت: مسائل حقوقی و قضائی، محور بسیار خوبی در نزدیک کردن کشورهای اسلامی است که می‌تواند به همگرایی مسلمانان در برخورد با توطئه‌ها و ترفندهای استکبار و دشمنان اسلام به‌ویژه در مسائلی مانند حقوق بشر و تروریسم و همچنین معرفی نظام حقوقی اصیل و بکر اسلام به غرب منجر شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تأکید کرد: نخستین اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی همچنین می‌تواند به یک تشکل و اتحادیه دائمی تبدیل شده تا موجب انتقال تجربیات قضائی بین کشورهای مسلمان و بسط همکاری‌های بین این کشورها شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ساختار و تشکیلات قضائی و برنامه‌ها و سیاست‌های حقوقی جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات قضائی خود به دیگر کشورها از جمله عراق تأکید کرد و اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی در تهران را فرصت بسیار مناسبی برای بهره گیری دیگر کشورها از تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در امور قضائی توصیف کرد.

کد خبر 38141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز