دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: گروگانگیران مسلح با ربودن مرد باغدار قصد اخاذی 50 میلیون تومانی از خانواده‌ او را داشتند اما در حالی که با تخفیف 39 میلیون تومانی، مبلغ درخواستی خود را تا 11 میلیون تومان کاهش داده بودند به دام پلیس افتادند و دستگیر شدند.

صبح 8 بهمن، زمانی که پیرمرد 72 ساله‌ تبریزی برای سرکشی به باغش در اطراف ارومیه رفته بود، مورد حمله 3 مرد مسلح قرار گرفت که در داخل باغ به کمین او نشسته بودند.

مردان مسلح پس از ربودن مرد سالخورده، وی را به خانه‌ای در حاشیه شهر منتقل کرده و در آنجا او را زندانی کردند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان این خبر به همشهری گفت: هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که آدم‌ربایان در تماس با خانواده مرد سالخورده از آنها درخواست 50 میلیون تومان وجه نقد برای آزادی گروگان خود کردند.

سرهنگ خورشیدی فر ادامه داد: در حالی که متهمان در تماس‌های بعدی، گروگان را تهدید به قتل کرده بودند، پسر خانواده در تماس با پلیس ماجرا را به مأموران اطلاع داد و به این ترتیب، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی آذربایجان غربی تحقیقات تخصصی برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی مرد ربوده‌شده را آغاز کردند.

وی افزود: در حالی که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد گروگانگیران آشنایی کاملی با وضعیت مالی مرد سالخورده دارند، تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان، افرادی که احتمال می‌رفت در ربودن مرد سالخورده دست داشته باشند را زیر نظر گرفتند.

از سوی دیگر، پلیس در ادامه تحقیقات به آموزش خانواده پیرمرد ربوده شده پرداخت و از آنها خواست در تماس بعدی آدم‌ربایان با آنها وارد معامله شوند تا شاید کارآگاهان از این طریق بتوانند به سرنخ‌هایی از آنها دست پیدا کنند.

در حالی که ربایندگان در ادامه تماس‌های خود مبلغ درخواستی را تا 11‌میلیون تومان کاهش داده بودند، خانواده مرد سالخورده برای پرداخت این مبلغ با آنها قرار گذاشتند.

به این ترتیب زمانی که یکی از متهمان برای تحویل گرفتن پول، به محل قرار آمده بود در محاصره پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

این مرد در همان بازجویی‌ها اولیه به ربودن پیرمرد باغدار با همدستی دو ‌نفر از دوستانش اعتراف کرد و کارآگاهان از طریق او توانستند محلی را که پیرمرد گروگان در آنجا نگهداری می‌شد، شناسایی کنند.

سرهنگ خورشیدی فر گفت: با محاصره این محل از سوی کارآگاهان، عملیات نجات گروگان آغاز شد و با دستگیری دو عضو دیگر باند، مرد سالخورده آزاد و نزد خانواده‌اش برگشت.

نقشه گروگانگیری

متهمان پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند و مدعی شدند که با توجه به شناختی که از وضعیت مالی پیرمرد داشتند نقشه ربودن او را طراحی کردند و با تهیه اسلحه، دست به این گروگانگیری زدند.

با این اعترافات، هر سه متهم روانه بازداشتگاه شدند و پرونده آنها برای رسیدگی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 43475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز