پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تصمیمات جدید دولت، لبنان را وارد مرحله جدیدی کرد که می‌توان آن را شبیه ترور رفیق حریری دانست که باعث مرحله کاملا جدیدی در لبنان شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: تبلیغات گسترده علیه شبکه ارتباطی حزب‌الله خواست رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اصلی ترین توصیه کمیته وینوگراد از بین بردن توانایی فرماندهی حزب الله بود که یکی از ابراز اصلی آن شبکه ارتباطی است.

نصرالله گفت: شبکه ارتباطی یکی از سلاحهای مقاومت و از جمله عوامل پیروزی در جنگ با اسرائیل بود، هر زمان که در جنگ گذشته به علت قطع شبکه ارتباطی سیمی مجبور شدیم از بی سیم استفاده کنیم شماری از فرماندهان حزب الله هدف قرار گرفتند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: این شبکه بسیار محدود است و از آن استفاده عمومی نمی شود، دولت کنونی با فشار دولت آمریکا موضوع شبکه ارتباطی حزب الله را مطرح کرده است، این شبکه از سال 2000 وجود داشته و موضوع جدیدی نیست.

وی گفت: این شبکه برای تامین امنیت سران و فرماندهان حزب الله است ، دولت لبنان با دستور خود علیه این شبکه ارتباطی در واقع در برابر مقاومت اعلام جنگ کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: این شبکه ارتباطی اصلی ترین سلاح مقاومت است و ما هر دستی را که به طرف آن دراز شود قطع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ولید جنبلاط در واقع هدایت دولت کنونی را برعهده دارد و فواد السنیوره یک مزدور ذلیل و حقیر است.

نصرالله گفت: هر کسی که به طرف ما تیراندازی کند ما به طرف آن تیراندازی خواهیم کرد.

وی با هشدار به گروه حاکم درباره تعرض به هر یک از سران و فرماندهان حزب الله افزود: تعرض به هر یک از سران حزب الله مانند تعرض به سلاح مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آغاز مرحله جدیدی در لبنان تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به دادگاه بکشاند.

نصرالله در ادامه از گروه حاکم خواست در دستور خود علیه شبکه ارتباطی حزب الله تجدید نظر کند.

وی برکناری فرمانده امنیتی فرودگاه بیروت را در پی اتهامات ولید جنبلاط رد کرد و گفت: هر کسی که فرماندهی جدید فردوگاه بیروت را برعهده گیرد خائن است و ما آن را نخواهیم پذیرفت.

وی تصریح کرد : ما از سلاح برای کودتا یا اعمال قدرت خود در داخل لبنان استفاده نخواهیم کرد اما از سلاح برای حمایت از سلاح خود استفاده می کنیم آنها با مطرح کردن موضوع شبکه ارتباطی حزب الله خط قرمزها را زیر پاگذاشتند و دیگر برای ما هم این خط قرمزها مطرح نیست.

سید حسن نصرالله گفت: در دو سال گذشته صدها میلیون دلار برای ضربه زدن به وجهه حزب الله هزینه کردند اما سودی نداشت.

وی افزود: ما از هیچ کسی در جهان کمک نمی خواهیم ما دیگر نگرانی برای بروز فتنه شیعه و سنی در لبنان نداریم زیرا کشمکش کنونی در لبنان در واقع بین طرح مقاومت و طرح آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: تنها راه حل پایان دادن به وضع کنونی ، پاسخ مثبت به دعوت نبیه بری برای گفتگو است.

ناراحتی گروه حاکم از پیروزی حزب‌الله

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همه کشورها و طرفهایی که در زمان جنگ ژوئیه گذشته حمایت می کردند اکنون از اقدامات گروه حاکم علیه مقاومت حمایت می‌کنند.

سید حسن نصرالله افزود: گروه حاکم و حامیان آنها از نتایج جنگ ژوئیه ناراحت شدند.

وی تصریح کرد: گروه حاکم به آمریکا وعده داده بود که با سلاح ،مقاومت را از بین ببرد اما نتوانست این تعهد خود را عملی کند.

وی افزود: تضمین‌هایی برای جلوگیری از فتنه شیعه و سنی در لبنان وجود دارد البته آرزوی ولید جنبلاط بروز چنین فتنه ای است. وی خطاب به جناح المستقبل گفت: مصلحت شما در ثبات لبنان است.

طرحی را برای دفاع در برابر حمله صهیونیستها آماده کرده‌ایم

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: حزب‌الله طرحی را برای مقابله با تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی آماده کرده‌است.

سید حسن نصرالله در نخستین نشست خبری خود پس از جنگ سال ۲۰۰۶ با اسرائیل افزود: ما هیچ یک از تصمیمات و دستورات دولت کنونی را قبول نداریم و همه آنها را غیرقانونی می دانیم.

نصرالله گفت: ما همچنان از توافق طایف حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هدف تصمیمات اخیر دولت ایجاد اختلاف بین نیروهای امنیتی لبنان و مقاومت است.

وی تاکید کرد: ما برای دو جنگ در داخل و خارج آماده هستیم.

کد خبر 51270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز