همشهری آنلاین: پنجمین جشنواره مطبوعات در حوزه شهری با معرفی برگزیدگان در تالار حرکت تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرنگار ما هیئت‌های داوری 14 بخش اصلی و 2 بخش جنبی این جشنواره، پس از بررسی آثار دراین مراسم نفرات و آثار برتر را معرفی کردند.

در بخش عکس خبری هیئت داروان هیچ عکسی را شایسته کسب عنوان نخست نداست.
مهدی قاسمی از خبرگزاری ایسنا در بخش گزارش تصویری و ساسان خادم از همشهری مسافر در بخش کاریکاتور عنوان‌های نخست را از آن خود کردند.

هیئت‌های داوری همچنین در بخش سرمقاله و یادداشت، حمیدرضا شکوهی، دربخش گزارش خبری معصومه ایمانی، دربخش گزارش توصیفی محسن امین را به عنوان برترین‌های بخش‌های یاد شده انتخاب کردند.

دربخش گفتگو نیز تندیس جشنواره برای گفتگوهای سقف نیمه جان نسیم و گپی با عضو شورای شهر تهران به شیده لالمی رسید.

هیئت داوران در بخش‌های صفحه آرایی، خبر و گزارش‌های تحلیلی به دلیل نبود الگوی   حرفه‌ای و تحقیق مناسب اثری را شایسته کسب عنوان نخست ندانست.

بنابراین گزارش در بخش طنز فرهناز یوسفی از هفته نامه باران و در بخش مقاله بهزاد گروگان از همشهری تندیس نخست این بخش‌ها را کسب کردند.

بخش جنبی جشنواره نیز 2 برگزیده داشت که محمد عکاف از همشهری محله در بخش نقد مدیریت شهری و آناهید خزیر از خبرگزاری کتاب ایران، دربخش فرهنگ شهروندی تندیس جشوراه را به خود اختصاص دادند.

مهدی نوریان رئیس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران در سخنرانی خود دراین مراسم، رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مدیریت شهری و شهروندان برشمرد و گفت: نگاه تیزبین، نقدهای دلسوزانه و حتی انتقادهای رسانه‌ها هدیه‌ای برای مدیریت شهری است که درصورت استفاده مناسب، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب ازاین جشواره، دوره بعدی آن با حضور رسانه‌های کشورهای اسلامی و دوره‌های آتی با شرکت مطبوعات کلان شهرهای آسیایی برگزار خواهد شد.

کد خبر 67285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز