پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

دانشمندان برای اولین بار با استفاده از تلسکوپ‌های قدرتمند توانستند در مرکز کهکشان‌مان الکل را کشف کنند.

مسابقه عکاسی از فضا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، محققان موفق به کشف پروپانول شدند. این ماده در ضدعفونی کننده‌دست استفاده می‌شود و کشف آن می‌تواند آرایش ستاره‌ها، دنباله‌دارها و دیگر اجرام فضایی را روشن کند.

این ماده شیمیایی به دو شکل وجود دارد: ایزو پروپانول که بیشتر در ضدعفونی‌کننده دست یافت می شود و پروپانول معمولی.

این تحقیق که در دو مطالعه در مجله Astronomy Astrophysics منتشر شده است. ایزوپروپانول را با استفاده از تلسکوپ در شیلی و در Sagittarius B2، یک منطقه ستاره‌زایی عظیم در نزدیکی مرکز کهکشان شناسایی کردند.

دانشمندان در حال بررسی آن هستند تا ایده بهتری در مورد چگونگی ساخته‌شدن ستاره‌ها به‌دست آورند.

این مطالعه توسط یک تیم بین‌المللی از دانشمندان از جمله ستاره‌شناسان در موسسه ماکس پلانک در آلمان انجام شد.