شرکت توییتر از ایلان ماسک به دلیل نقض قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید این شبکه اجتماعی شکایت کرد و از دادگاه دلاوِر خواست تا به ثروتمندترین فرد جهان دستور دهد تا معامله را با قیمت توافق شده ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم توییتر تکمیل کند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در این شکایت آمده است: «ماسک ظاهرا معتقد است که او (بر خلاف هر طرف دیگری که مشمول قانون قرارداد دلاور است) آزاد است نظر خود را تغییر دهد، شرکت را به هدر بدهد، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهامداران را از بین ببرد و از آنجا خارج شود.»

این دعوای حقوقی به راه افتاده به طور حتم یکی از بزرگ‌ترین رویارویی‌های حقوقی در تاریخ وال استریت خواهد بود که یکی از رنگارنگ‌ترین کارآفرینان دنیای تجارت را در پرونده‌ای دخیل می‌کند که به زبان قرارداد، به آن بی‌بند و باری می‌گویند.

روز جمعه، ماسک گفت که قرارداد را فسخ می‌کند، زیرا توییتر با پاسخ ندادن به درخواست‌های اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم، که برای عملکرد تجاری آن ضروری است، توافق را نقض کرده است.

این شکایت ماسک را به فهرست طولانی از نقض توافقنامه ادغام متهم کرد که توییتر و تجارت آن را به هم ریخته است. این شرکت برای اولین بار اعلام کرد که از زمان اعلام این معامله، فرسایش کارکنان در حال افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید:

توییتر همچنین ماسک را متهم کرد که «مخفیانه» سهام این شرکت را بین ژانویه تا مارس انباشته کرده است بدون اینکه به درستی خریدهای قابل توجه خود را به رگولاتورها فاش کند و گفت که در عوض به جمع‌آوری سهام توییتر با بازار ادامه می‌دهد.

توییتر در یک پرونده جداگانه از دادگاه خواست تا دادگاه چهار روزه را در اواسط سپتامبر تعیین کند.

کد خبر 690199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha