دو شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان و ماهیندرای هند با امضای قراردادی، همکاری‌های خود را عمیق‌تر کرده و براساس آن خودروساز آلمانی متعهد می‌شود تا قطعات برقی را برای همتای هندی خود تامین کند.

مایهندرا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق اجزای پلتفرم باز فولکس واگن برای وسایل برقی موسوم به (MEB) را در بر می‌گیرد و به  پلتفرم جدید برقی ماهیندرا (INGLO) عرضه می‌کند.

شرکت ماهیندرا بدون مشخص کردن برد خودروهای برقی خود اعلام کرده است، پلتفرم INGLO که انرژی تمام خودروهای برقی ماهیندرا را تامین می‌کند، گزینه‌هایی از ظرفیت باتری ۶۰ تا ۸۰ کیلووات ساعت و شارژ سریع تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه را ارائه می‌دهد.

این در حالی است که تاتا موتوروز، بزرگ‌ترین شرکت خودورساز هند که در حال حاضر بر بازار خودروهای برقی هند تسلط دارد، باتری ۴۰.۵ کیلووات ساعتی در مدل‌های خود چون  Nexon EV با برد ۴۳۷ کیلومتری ارائه می‌دهد. شرکت‌های هندی می‌گویند این همکاری هدف تولید در حجم بیش از یک میلیون وسیله نقلیه تا سال ۲۰۳۰ را در نظر دارد و تجهیزات 5 مدل وسیله نقلیه شاسی بلند برقی (SUV) مبتنی بر پلت‌فرم INGLO را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

توماس اشمال، عضو هیات مدیره فولکس واگن در این خصوص می‌گوید: «این مشارکت نه تنها نشان می‌دهد که کسب و کار پلتفرم ما بسیار رقابتی است، بلکه پلتفرم باز فولکس واگن برای وسایل برقی موسوم به (MEB) به خوبی در مسیر تبدیل شدن به یکی از پلتفرم های باز پیشرو برای تحرک برقی قرار دارد.»

گفتنی است در اصل خودروسازی ماهیندرا دومین مشتری بزرگ پلتفرم MEB فولکس واگن پس از خودورسازی فورد خواهد بود.

ماهیندرا امیدوار است که تا مارس سال۲۰۲۷، مدل‌های برقی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل فروش شاسی‌بلندهایش را تشکیل دهد. این شرکت در حال حاضر برخی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای سوخت فسیلی هند از جمله مدل‌های Scorpio و Thar را به فروش می‌رساند. توافق میان ماهیندرا و فولکس واگن تا پایان سال ۲۰۲۲ نهایی خواهد شد.

کد خبر 698283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha