همشهری‌آنلاین: روزنامه‌های اردنی حمله شدیدی را علیه شبکه ماهواره‌ای الجزیره قطر آغاز کردند

خبرگزاری فرانسه از امان پایتخت اردن اعلام کرد، این روزنامه‌ها شبکه الجزیره را به دروغ پردازی در خصوص ملک حسین پادشاه پیشین اردن و سخن گفتن درخصوص موضوعاتی که باعث ضعف قدرت و همبستگی میان کشورهای عربی می‌شود، متهم کردند.

محمدحسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری برنامه‌ای را تحت عنوان "مع هیکل" در خصوص خاندان ملک حسین از طریق این شبکه (الجزیره) برای بینندگان تقدیم و در ان خاندان هاشمی اردن را به گسیختگی شخصیت متهم کرد که پخش این برنامه باعث اعتراض اصحاب رسانه در اردن شد.

روزنامه دولتی "الرای" اردن اعلام کرد، شبکه الجزیره بهتر است از پخش چنین برنامه‌هایی که باعث ایجاد فتنه و تفرقه در جهان عرب می‌شود، خودداری کند.

این روزنامه افزود، اردن به تلاش‌های خود برای برقراری اتحاد و همبستگی میان کشورهای عربی در این مرحله حساس و سرنوشت ساز ادامه خواهد داد و به اظهارات گفته شده در این شبکه قطری توجهی نمی‌کند.

روزنامه اردنی "الغد" نیز با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد، شبکه الجزیره با گفتن این دروغ‌ها برای روابط عربی هیچ ارزشی قائل نیست و مانع از همبستگی سران عرب در نشست اینده دوحه می‌شود.

روزنامه دولتی " لدستور"‌ این کشور همچنین از پخش این برنامه در شبکه الجزیره انتقاد کرد و افزود "ما از همکارانمان در این شبکه میخواهیم تا به شخصیت افرادی که مرده‌اند به خصوص خاندان هاشمی اردن اهانت نکند."

کد خبر 77555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز