رئیس شورای شهر تهران گفت: بخش عمده‌ای از شهر تهران در منطقه‌ای است که کمترین میزان مدرسه را در کل کشور دارد و نه تنها مسجد، بلکه مدرسه و مراکز پزشکی در آن ساخته نشده است.

منطقه22

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در سومین اجلاسیه مجمع رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با بیان اینکه در بسیاری از موارد اعضای شوراها می توانند مؤثر باشند، گفت: این اثرگذاری به میزان فعالیت و ورود آنها به مسائل ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه در شهرهایی با معماری اسلامی، محور شهرها بر مساجد استوار است، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای اروپایی، خیابان‌های اصلی به مراکز حکومتی منتهی می‌شوند و شهرسازی آنها بر این محور جلو می رود اما محور ساخت و ساز در کشور ما مسجد بوده است.

چمران با تأکید بر اینکه کوچکترین سلول هر شهر، خانواده است، یادآور شد: محله نیز سلول بعدی است که بدون مسجد معنایی ندارد اما در شهرسازی جدید ساخت و ساز بر محور مسجد نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به ازای ۳۰۰ واحد مسکونی باید مسجد، مدرسه و درمانگاه ساخته شود، گفت: بخش عمده‌ای از شهر تهران که منطقه ۲۲ است، کمترین میزان مدرسه را در کل کشور دارد و نه تنها مسجد، بلکه مدرسه و مراکز پزشکی در آن ساخته نشده است. متأسفانه این به طراحی شهری بستگی داشته که باید زیر نظر شهرداری و توسط مشاور تشکیل می شد و به تصویب شورا می رسید و سپس به شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رفت.

وی ادامه داد: شورای شهر مطابق آنچه در قانون اساسی است، مسئولیت سنگینی دارد؛ قانون سال ۱۳۷۵ مسئولیت شوراها را ضعیف‌تر کرد اما در سالهای بعد از آن سعی کردیم که اجازه ندهیم به آن آسیب بزنند اما متأسفانه گویا برخی با شورا دشمنی داشتند و می‌خواستند اختیارات شوراها را کاهش دهند.

کد خبر 796080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha