مدرسه نابینایان شوریده شیرازی به صورت یک مجتمع شبانه‌روزی اداره می‌شود. این مدرسه سال 1349 تاسیس شده و به گفته مدیر مدرسه، دانش‌آموزان روشندل را از بدو تشخیص پذیرش می‌کند و تا کلاس ششم ابتدایی به صورت متمرکز در آموزشگاه در خدمت آن‌هاست.

سفر دولت

به گزارش همشهری آنلاین، «یاسین بادپا»، دانش‌آموز نابینایی که در حرم شاهچراغ درخواست ملاقات با رئیس جمهوری کرده بود، در مدرسه شوریده شیرازی تحصیل می‌کند.

رضا مردانی، مدیر مدرسه نیز به همراه یاسین به دیدار رئیس جمهوری رفت. او در این باره به همشهری می‌گوید: «یاسین از دانش‌آموزان روزانه مدرسه محسوب می‌شود که بسیار خوش‌ذوق است. او هم قاری قرآن است و هم اینکه تسلط خوبی در صحبت کردن دارد. برای همین، یاسین وقتی در حرم شاهچراغ حضور داشت، بر حسب اتفاق خبرنگار صدا و سیما مصاحبه‌ای با او انجام داد که درخواست کرد که رئیس جمهوری را از نزدیک ملاقات کند. جناب آقای رئیسی هم این درخواست را اجابت کرد و به اتفاق به دیدار ایشان رفتیم.»

مردانی عنوان می‌کند: «یاسین در ملاقات حضوری با رئیس جمهوری درخواست احداث یک پارک ویژه نابینایان را مطرح کرد. زیرا در شهر شیراز پارکی که برای نابینایان مناسب‌سازی شده باشد، وجود ندارد.»

مدیر مدرسه شوریده شیرازی همچنین از درخواست خود از رئیس‌جمهوری صحبت می‌کند و می‌گوید: «من هم به عنوان مدیر مدرسه، درخواست کتبی به رئیس جمهوری ارائه دادم و ایشان هم تاکید کردند که پیگیری شود. یکی از بحث‌های من مربوط به نیازهای معلولان مانند پارک و اردوگاه و اماکن ورزشی بود. درخواست دوم من مربوط به مدرسه شوریده شیرازی بود؛ اینکه فاز اول مدرسه که دو سوم از مجتمع را شامل می‌شود، سال‌ها قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفت و من درخواست کردم که عملیات احداث فاز دوم مدرسه به مرحله اجرا برسد. ایشان هم قول مساعد دادند که پیگیری‌ها صورت می‌گیرد تا به نتیجه مثبتی برسد.»

 مردانی در ادامه درباره وضعیت مدرسه نابینایان صحبت می‌کند و ادامه می‌دهد: «از کلاس پایه ششم به بعد و دوران متوسطه دانش‌آموزان به صورت طرح فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند. همچنین در مدارس عادی دبیر رابط به دانش‌آموزان نابینا اختصاص داده می‌شود.»

مدیر مدرسه یادآور می‌شود: «دانش‌آموزانی که محل سکونت‌شان شهرهای دیگر فارس یا اینکه از شهرهای استان‌های همجوار است، از امکانات خوابگاه مجتمع استفاده می‌کنند. حتی به دانش‌آموزانی که ساکن شهر شیراز هستند نیز ما در مدرسه سکونت می‌دهیم.» او تاکید می‌کند: «اکثر دانش‌آموزان از نقاط مختلف استان فارس در مدرسه شوریده شیرازی حضور دارند و البته از استان سیستان و بلوچستان، بندر لنگه و ... دانش‌آموز در مدرسه داریم.»  

مردانی اضافه می‌کند: «دانش‌آموزانی در مدرسه شوریده شیرازی تحصیل می‌کنند، اغلب در شیراز زندگی نمی‌کنند. به دلیل امکاناتی که برای تحصیل دانش‌آموزان نابینا در این مجتمع وجود دارد، برای تحصیل در مدرسه ما ثبت نام می‌کنند. مدارس نابینایان در تهران، مشهد و ... داریم، اما مدرسه شوریده شیرازی تنها مدرسه قطب جنوب کشور محسوب می‌شود.»  

کد خبر 797653
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha